به نظر میرسد خودروسازها رقابت سختی در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، پشت سر میگذارند و به همین دلیل تویوتا اعلام کرد توسعه فناوری خودروهای الکتریکی در چین را تقویت خواهد کرد.
این اقدام جدیدترین تصمیم پرفروشترین خودروساز جهان است که حرکت به سمت خودروهای الکتریکی را نشان میدهد. زمانی چین از سوی خودروسازان خارجی به عنوان فرصتی برای رشد در نظر گرفته میش، اما اکنون به دلیل پیشرفت سریع رقبای چینی که محصولات را با قیمت پایین تری ارائه میدهد این شرکتها نگران کاهش سهم بازار خود هستند.
تویوتا در بیانیهای اعلام کرد که قوای محرکه توسعه خود که نیازهای بازار چین را برآورده میکند، تسریع میبخشد. این شرکت گفت که توسعه مجموعه کامل خودروهای برقی خود را تقویت خواهد کرد و همچنین در حال سرمایه گذاری در توسعه خودروهای سلول سوختی هیدروژنی است.
تویوتا و زیرمجموعه لکسوس که افت فروش ۲.۸ درصدی را در چین شاهد بوده اند، فروش ۸۷۹ هزار دستگاه در نیمه اول سال را ثبت کرده اند. این شرکت اعلام کرده که از طریق توسعه یک پایگاه تامین قطعات محلی قصد دارد هزینههای تولید خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد تا افزایش فروش داشته باشد.
این اقدام تویوتا برای افزایش سرعت توسعه فناوری الکتریکی پس از آن صورت گرفت که برخی از خودروسازان اخیراً روش توسعه خودروهای خود را در چین بهینهسازی کردند. خودروساز آلمانی BMW در اوایل این ماه سرمایه گذاری خود در توسعه محصول در چین را افزایش داده است.