مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر میزان استفاده از کارت سوخت در استان نسبت به پارسال ۳۲ درصد افزایش یافته است.

سیدحجت مدنی با اشاره به اعمال محدودیت‌ در استفاده از کارت‌های جایگاه‌های سوخت، از رانندگان وسایل نقلیه خواست برای سوخت‌گیری، از کارت‌های سوخت هوشمند خودرو خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل می گوید: امسال برای بهبود نظام توزیع سوخت و کاهش قاچاق و بر اساس بند ح تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ ، صاحبان خودروهای بنزین و گازوئیل‌سوز باید فقط از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.

به گفته او، با محدودیت‌های اعمال شده در جایگاه‌های سوخت انتظار می‌رود میزان استفاده از کارت سوخت شخصی افزایش یابد.

مدنی با بیان اینکه فرایند صدور کارت سوخت در کشور تسهیل شده است، گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد مردم برای بنزین ۱۵ هزار ریالی از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند که نشان دهنده این است امکان استفاده از آن در نرخ دوم هم وجود دارد.

او می گوید: افرادی که به هر دلیل فاقد کارت هوشمند سوخت شخصی هستند برای ثبت درخواست کارت المثنی سوخت به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند و به منظور رفع نیاز آن دسته از هموطنانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند سوخت شخصی نشده‌اند، امکان سوخت‌گیری با کارت‌های بنزین اضطراری موجود در جایگاه‌ها، به صورت محدود فراهم است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل افزود: در صورت اتمام سهمیه سوخت ماهانه یا ذخیره شده در کارت‌های شخصی، امکان سوخت‌گیری بنزین با نرخ دوم و غیرسهمیه‌ای برای کارت‌های سوخت شخصی فراهم است.

مدنی به مالکان خودروها که به هر دلیل به اخذ کارت هوشمند سوخت در زمان مقرر موفق نشده‌اند، توصیه کرد به همراه ارائه مدارک معتبر با مراجعه به اداره پست شهرستان مربوطه، کارت‌های سوخت هوشمند خودرو خود را پیگیری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.