فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: فردی که در فضای مجازی اقدام به فروش دو بال پرنده شکاری از نوع سارگپه نموده بود، در دام محیط بانان افتاد.

هاشم میرزانژاد گفت: این فرد متخلف از مدتی قبل و در فضای مجازی تحت رصد یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار داشت که روز گذشته در شهرستان مشگین شهر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: متخلف و خریدار پس از بررسی های میدانی به هنگام معامله توسط یگان حفاظت استان اردبیل و  شهرستان مشگین شهر مشکین شهر دستگیر شدند.

به گفته او، در سال‌های اخیر بخشی از جرایم و فعالیت‌های شکارچیان حیات وحش در فضای مجازی شکل گرفته و با توجه به رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری پلیس سایبری و دیگر نهادهای مسئول، افراد متخلف در نهایت در دام قانون گرفتار می‌شوند.

میرزانژاد گفت: پرندگان شکاری کشف شده از این متخلف برای بررسی وضعیت سلامت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر تحویل داده شدند تا در صورت برخورداری از سلامت کامل و توان پروازی در آینده نزدیک در زیستگاه‌های طبیعی استان رهاسازی شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به ممنوعیت هر گونه خرید و فروش و شکار و صید حیات وحش می گوید: طبق قانون شکار و صید، تمامی پرندگان شکاری و گونه ی کشف شده سارگپه از گونه های حمایت شده و حفاظت شده در ایران است و طبق جرائم صید و شکار جانوران وحشی، مبلغ 60 میلیون ریال جریمه برای جنس نر و 180 میلیون ریال جریمه برای جنس ماده پرنده شکاری سار گپه در نظر گرفته شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.