تبدیل ۳ هزار کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در آذربایجان غربی

مدیرعامل توزیع برق آذربایجان غربی گفت: ۳ هزار کیلومتر از شبکه‌های فرسوده قدیمی برق استان تا پایان امسال اصلاح و بازسازی می‌شود.

طاهر کیامهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از برنامه‌ریزی شرکت برق استان برای تبدیل ۳ هزار کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته انتظار می‌رود شبکه برق ۳۵۰ تا ۵۰۰ روستا در این راستا به صورت کامل بهینه‌سازی شود.

وی همچنین از این طرح به عنوان ابر پروژه تبدیل کابل‌های شبکه سیم مسی به کابل‌های خودنگهدار و اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده قدیمی یاد کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۲۲ کیلومتر از شبکه‌های سیم مسی در سطح استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

کیامهر اضافه کرد: پارسال از مجموع ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیمی موجود در سطح استان، هزار و ۱۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۴۲۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار در استان تبدیل شده است.

وی افزایش پایداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش سرقت، کاهش خاموشی، کاهش استفاده غیرمجاز از انرزی برق و کاهش تلفات انرژی را از مهمترین مزایای تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار عنوان کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۲۶ کیلومتر در بخش روستایی و ۲۹۶ کیلومتر تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در بخش شهری صورت گرفت که خوشبختانه این امر منجر به کاهش قابل توجه تلفات و افزایش پایداری شبکه در استان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.