هوای گرم لنگر انداخت

مدیرکل هواشناسی فارس از استقرار توده هوای گرم در استان خبر داد.

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به استقرار توده هوای گرم در استان از امروز دهم مردادماه، اظهار کرد: این سامانه، ماندگاری هوای گرم و افزایش نسبی هوا را در پی دارد.

او ادامه داد: این سامانه تا روز پنج شنبه ۱۲ مردادماه در استان و بویژه نواحی غربی و جنوبی مشهود است و استقرار دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به خطر تنش دمایی به محصولات کشاورزی، توصیه کرد: محلول پاشی سلیکات پتاسیم و پودر کایولین برای جلوگیری از گرمازدگی و آفتاب سوختگی میوه‌ها بخصوص در ارقام حساس به آفتاب سوختگی، استفاده از مالچ در بستر باغ‌ها برای حفظ رطوبت، ایجاد سایبان روی نهال‌های جوان و آبیاری منظم در نخیلات مدنظر قرار گیرد.

او تصریح کرد: باغداران توجه داشته باشند محلول پاشی در ساعت‌های خنک روز، اوایل صبح و نزدیک به غروب آفتاب انجام شود.

حقیقت افزود: قرار دادن آب خنک و تمیز در اختیار طیور و دام‌های شیری، ایجاد سایبان روی کندو‌ها و رنگ آمیزی کندو‌ها با رنگ‌های روشن برای کاهش اثر گرمای هوا مورد توجه قرار گیرد.

بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین با اشاره به افزایش ابر در نقاط جنوبی استان، اضافه کرد: این افزایش ابر در قسمت‌های جنوبی استان منجر به رگبار و رعد و برق پراکنده و نقطه‌ای باران و گاهی وزش تندباد‌های موقتی توام با خیزش گرد و خاک خواهد شد.

او گفت: این بارش‌ها برای امروز و فردا برای ساعت‌های بعد از ظهر در قسمت‌های جنوب و جنوب شرقی همچنان ادامه خواهد داشت و وزش باد شرق استان را فرا می‌گیرد.

 حقیقت گفت: با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار