رییس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست گفت: این سازمان اجازه بهره‌برداری از معدن بوکسیت تاش شاهرود در شرق استان سمنان را بدون رعایت تمهیدات زیست محیطی نمی‌دهد.

سلاجقه در حاشیه بازدید از محور میامی- سبزوار در شرق استان سمنان، در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی در زمان برداشت و فعالیت معدن بوکسیت تاش باید راهکارهای مناسب‌تری در زمینه استخراج، استحصال و انتقال در نظر می‌گرفت.

وی به سفر چند ماه گذشته و بازدید خود از این معدن تا آخرین نقطه منطقه تاش شاهرود اشاره کرد و گفت: این منطقه‌ حساس تامین کننده آب آشامیدنی مردم شاهرود و روستاهای اطراف است، نباید این‌طور تحت تاثیر جاده‌سازی بسیار بی‌نظم، بی‌رویه و همچنین تخریب طبیعت قرار می‌گرفت.

سلاجقه، ممانعت از فعالیت این معدن را خواسته مردمی خواند و ابراز کرد: شاید با ساخت یک تله کابین و انتقال مواد استحصال شده به سمت پایین‌دست و ایجاد انبار مناسب،می توانست راهکاری باشد تا هیچ‌گونه منابع آب و خاک منطقه تحت تاثیر قرار نگیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه بوکسیت یکی از مواد اولیه راهبردی در صنایع است، اظهار کرد: این سنگ جزء سه نوع مواد اولیه و اصلی صنایع در کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه جاجرم در استان خراسان شمالی نیز از این نوع سنگ برای ادامه فعالیت خود استفاده می‌کند، افزود: معدن بوکسیت از جمله معادن کمیاب در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار