مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۵۰۳ مورد عدم مطابقت با ضوابط بهداشتی در نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه در سه ماهه اول امسال گزارش شد.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ۵۰۳ مورد عدم مطابقت با ضوابط بهداشتی در نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه در سه ماهه اول امسال گزارش شد، گفت: این میزان قابل توجه از عدم مطابقت‌ها غالبا مربوط به فراورده‌های سنتی به ویژه لبنیات مانند ماست، کره و بستنی است.

مهران محمودیان افزود: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۶ هزار و ۴۸۱ نمونه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از سطوح تولید و عرضه به آزمایشگاه‌های کنترل مواد غذایی استان ارسال شد.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: تعداد ۹ هزار و ۵۶۰ مورد آزمایش شیمیایی و میکروبیولوژی بر روی این نمونه‌ها انجام گرفت، از این تعداد نمونه دریافتی ۱۸۰ مورد از سطح کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، معاونت غذا و دارو و مابقی توسط بازرسان سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه از سطح عرضه نمونه‌برداری شد.


بیشتر بخوانید


محمودیان در پایان خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲ مورد بازدید فنی از آزمایشگاه‌های همکار و ۱۲ مورد بازدید از آزمایشگاه‌های کارخانجات صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.