رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای بیله‌سوار مغان از جذب به بازار کار ۶۰ درصد از آموزش و مهارت‌دیدگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل کیانی بمناسبت هفته ملی مهارت با بیان اهمیت نیاز اساسی نیرو‌های بومی منطقه به آموزش مهارت‌های لازم افزود: این آموزش‌ها در تمام بخش‌ها به ویژه در رشته نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، کشاورزی و دامداری باید توسعه یابد.

او همچنین به پرداخت ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات مهارت از محل اعتبارات بند ۲ تبصره ۱۶ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۵۰ نفر در این شهرستان زیرپوشش آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی قرار گرفته و ۶۰ نفر نیز در آزمون اصناف شرکت و کارت مهارت دریافت کردند.

او دوره‌های آموزشی برگزار شده را خیاطی برای بانوان و برق صنعتی و ساختمان برای مردان ذکر کرد و گفت: دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه و دوره‌های آموزشی سیار هم در جعفرآباد مغان در رشته‌های خیاطی و رایانه خواهران برگزار می‌شود.

او با بیان این که در سال گذشته ۶۵ سرباز وظیفه، ۶۰ آقا و ۲۲۰ نفر از بانوان علاقه‌مند شامل ۱۲۲ هزار نفر ساعت در رشته‌های مختلف آموزشی دیدند، افزود: اداره آموزش فنی و حرفه‌ای بیله‌سوار امسال در نظر دارد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه و ۳۰۰ نفر را در کارگاه‌های آموزش مهارت زیرپوشش قرار بدهد.

او گفت: ساختمان فنی و حرفه‌ای جعفرآباد مغان که از ۱۳ سال پیش بلاتکلیف بود، با صرف سه میلیارد ریال به زودی تکمیل و افتتاح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.