حمایت از فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با بیماریهای قلبی و عروقی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با بیماریهای قلبی و عروقی حمایت ویژه می‌کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از فعالیت پژوهشکده قلب و عروق اصفهان گفت: ابتلا بیماری‌های قلبی و عروقی در دنیا و از جمله ایران در حال افزایش است و از فعالیت‌های پژوهشی مرتبط حمایت ویژه می‌کنیم.


یونس پناهی با بیان اینکه علوم پزشکی اصفهان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور و پویاست و افراد توانمندی دارد افزود: مراکز تحقیقاتی که در این دانشگاه شکل گرفته است، در مسیر تأمین نیاز‌ها و مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.


او  اضافه کرد: اصفهان به علت شهر صنعتی بودن، آلاینده‌های صنعتی دارد و اعلام آمادگی کرده ایم که از پژوهش‌ها و تحقیقاتی که بتواند مشکلات حوزه سلامت ناشی از صنعت یا هر موردی در این حوزه را کاهش یا رفع کند حمایت ویژه می‌کنیم.

رئیس پژوهشکده قلب و عروق اصفهان هم گفت: این پژوهشکده از هفت مرکز تحقیقات و ۱۴ دپارتمان مشترک تشکیل شده است.


 صراف زادگان  با اشاره به تأسیس شبکه سلامت قلب خاورمیانه افزود: پنج انجمن مردم نهاد وابسته به این پژوهشکده فعالیت دارند.


او  توسعه پژوهش‌های مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی، پیشگیری اولیه و ثانویه، بنیادی بالینی و اپیدمیولوژی، تربیت و بکارگیری متخصصان و همکاری با سایر پژوهشکده‌ها و مراکز قلبی سایر کشور‌ها را از اهداف فعالیت این پژوهشکده بیان کرد.


رئیس پژوهشکده قلب و عروق اصفهان با اشاره به اجرای برنامه قلب سالم در این شهر گفت: آموزش جامعه بویژه سالمندان و بانوان، هماهنگی بین بخشی و درون بخشی، توسعه فعالیت‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و ارتقاء شیوه زندگی سالم در جوامع مورد مداخله از اهداف اجرای آن است.


صراف زادگان افزود: این برنامه با همکاری مراکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان و بهداشت استان اصفهان به اجرا در آمده و زیر نظارت و حمایت معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.