مدیرکل گمرکات کرمانشاه از لزوم هوشمندسازی گمرکات خسروی و پرویزخان با سرمایه گذار خارجی خبر داد.

علی اصغر عباس زاده مدیرکل گمرکات کرمانشاه طی نشستی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک، معاون سرمایه گذاری امور اقتصادی و دارایی استان و سرمایه گذاران خارجی از سلیمانیه عراق در محل استانداری برگزار شد، گفت : هوشمندسازی گمرک خسروی و پرویزخان به عنوان امری الزامی و مهم باید مورد توجه بیشتری از سوی ۲ کشور ایران و عراق قرار گیرد.

وی افزود: هدف از مذاکره با سرمایه گذاران خارجی از سلیمانیه عراق، تجهیز گمرکات پرویزخان و خسروی به ابزار‌های آشکار ساز کامیونی برای اعمال کنترل‌های هوشمندانه و تسهیلگری در حوزه تجارت خارجی است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه پس از تعیین ساز و کار و چگونگی تجهیز گمرکات پرویزخان و خسروی به ابزار‌های آشکار ساز کامیونی، تصریح کرد: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، بند ب ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه و بر اساس برنامه‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران واگذاری بخشی از مسائل حاکمیتی خود به بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد.

عباس زاده بیان کرد: گمرکات استان کرمانشاه در نظر دارد در راستای اعمال کنترل‌های هوشمندانه و تسهیلگری در حوزه تجارت خارجی خود از پتانسیل بخش خصوصی در تأمین دستگاه آشکار ساز کامیونی در گمرکات پرویزخان و خسروی استفاده کند.

وی با تشریح برنامه‌های واگذاری قسمتی از پتانسیل‌ها به بخش خصوصی، گفت: وجود منطقه آزاد قصرشیرین و مزیت‌های این منطقه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی بسیار قابل توجه بوده و سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌توانند از معافیت‌های حقوق ورودی کالا و تجهیزات خود در این منطقه بهره برده و تا ۲۰ سال از معافیت‌های مالیاتی منطقه آزاد استفاده کنند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به قرارداد‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه آشکار ساز‌های کامیونی اشاره و خاطر نشان کرد: قرارداد معافیت‌های مالیاتی منعقد شده برای سرمایه گذاران به مدت ۱۰ سال اعتبار داشته و در صورت تمایل قابل تمدید است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.