سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد برای اینکه واشنگتن مطمئن شود انتقال پول به ایران طبق تحریم‌ها صورت می‌گیرد با عراق در ارتباط است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا واشنگتن قصد آزادسازی پول ایران در عراق را دارد، گفت: معافیت تحریمی واردات برق عراق از ایران، اجازه انتقال پول برق خریداری شده از ایران به یک حساب بانکی با دسترسی محدود و انتقال مجدد آن‌ها به کشور‌های مشخص و محدود ثالث در حساب‌های بانکی را با دسترسی محدود می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، میلر افزود: سودانی نخست وزیر عراق تعهد خود را به تقویت امنیت انرژی عراق نشان داده است. این مکانیسم تنها راهی است که ما به دنبال کاهش فشار ایران بر عراق هستیم. ما با عراق از نزدیک در ارتباط هستیم تا اطمینان یابیم انتقال پول ایران مطابق با تحریم‌های آمریکا انجام شود و از آن برای اهداف غیرقانونی استفاده نشود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما همچنان از استفاده این پول در راستای اهداف بشر دوستانه حمایت می‌کنیم و به تعامل با دولت عراق در مورد این موضوعات پیچیده ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره میزان پولی که قرار است منتقل شود تاکید کرد: من از مقدار پولی که قرار است از عراق به بانک‌های عمانی منتقل خبر ندارم.

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دوم مرداد ماه نیز در نشستی در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره نقش عمان و قطر در بازپرداخت بدهی‌های ایران از سوی عراق افزود: می‌توانم علاقه مندی و تمایل عمان برای دریافت بخشی از این پول ایران را تایید کنم و ما انتظار داریم این انتقال انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما معتقدیم این یک گام مهم برای خروج این پول از عراق است، زیرا ایران از این پول به عنوان یک اهرم علیه کشور همسایه خود استفاده می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
ای حرومزاده ها .مرگ بر آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۰:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
آمریکا صدام حسین را کشت. ولی وقتی او را دار زد که اولین مرگ بر آمریکا از دهانش شنیده شد. رب الارباب تمام منطقه ما آمریکا شده؟ اعدام صدام نه به خاطر شیمیایی زدن به کردها و قتل عام دجیل یا عقب نشینی از شوش و بمباران اسراییل بود. بلکه به خاطر یک بار مرگ بر آمریکا گفتن صدام بود. پس ای مرگ بر آمریکا. آمریکا و داعش از یک قماشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
خب ما هم برق میدیم به کشور دیگه تا اونها یه مبلغ گزافی بکشن روش و بعد بدن به عراق ! اینطوری عادلانه میشه!
اما امسال که زیرساختها آماده نیست ولی باید گفت که به فکر باشند که برق کشور ما را یا گاز کشور مارا از یه کشور دوست دیگه کشورمون باید تحویل بگیرن !
و دیگه اینکه به آمریکا که خودش در بحران و بدهیشم که سربه فلک کشیده چه مربوط !
اگه عراق میخواد طبق حرفهای آمریکا عمل کنه خب عیبی نداره ، بره از همون آمریکا برق و گاز بگیره ما مشکلی نداریم چون مشتری برق زیاده!
از ما برق میگیره اونوقت پولشو با اجازه آمریکا هرطور گفت عمل میکنه .
اگه تو این اوضاع و گرما و.. برق را قطع کنیم مردم عراق میریزن تو خیابوئن و خصوصا گرما که قدرت تفکر آدم را پایین میاره وعصبانیت غیر قابل کنترل میشه ، شاید هم ریختن و کاخ ریاست جمهوری را خراب کردن! پس الان موقع گرفتن پوله نه وقتی رسیدیم به خنکی هوا و... !که پولمون و برقمون میره که بره ...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
باعث خجالت برای کسانی کالا و خدمت دریافت میکنند اون وقت برای پرداخت هزینه ش باید از دیگران اجازه بگیرند!!!!!!
ما متاسفیم که همسایه شما صغیرها هستیم...
به خودتون بیاید و رشد کنید و رشید بشید!!!
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۳۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
مذاکرات به اصطلاح بیهوده رفع تحریم ایران یک خیانت به جهانه
این چه فایده ای برای ایران داره؟جزخیانت
شرم کنیدحیاکنیدتمام کنید
این مسخره بازی روتمام کنید
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۱۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
حالابریدبه این کارهای بیهوده ادامه بدیدایرانیها
آمریکادرچنگال سربازان خداست
مذاکره باآمریکابی فایدست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
دیگه با عراق داد و ستد نکنید آخه عراقی ها به سن قانونی نرسیدن و برای کاراشون باید از بزرگترشون امریکا که یه تروریست احمق است کسب اجازه کنند
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۱:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
کشتیهای آمریکا و عراق را بابت بدی‌هایشان مصادره کنید
اینهمه موشک و پهپاد باید خیری برای ما و اقتصاددان داشته باشند یا نه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
انشاالله عمر استکباریتان رو به افول است چپاولگران وحشی و غارتگران دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
هرچه آمریکا دستور دهد، عراق همان را انجام خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن.ایران وطنم
۰۹:۵۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام.یک بار هم در برابر این بدهی از این کشورها با واسطه خودروی کم مصرف ایمن وارد کنید،واردات میلیونی خودروی کم مصرف ایمن را بدون تعرفه و یا با تعرفه فقط دو درصد برای عموم مردم ایران آزاد کنید و به این گرانفروشی دههابرابری،انحصار و استعمار پنجاه ساله سایپا و ایران خودروی حلبی ساز پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
در واقع میگوید به عراق راجع به طلب ایران امر و نهی میکنیم
آخرین اخبار