اصیلا بر تن بانوان ایرانی

طراحی مد و لباس ایرانی و اسلامی در قالب اصیلا در خراسان جنوبی آغاز شده و طراحان در حال ایده پردازی و نوآوری در این صنعت هستند.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای استان گفت: خلأ پوشاک متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در جامعه احساس می‌شود که به دنبال حمایت‌های عملی از طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس هستیم.

او افزود: از تکالیف فرهنگ و ارشاد در حوزه زیست عفیفانه و مد و لباس، حمایت از تولیدات این حوزه است که با همکاری نخبگان در حال تولید طرحی فرهنگی هستیم.

فرخنده بیان کرد: در این نشست‌ها به طرحی تحت عنوان اصیلا رسیدیم که به بانوی اصیل و عفیف اشاره دارد و مبتنی بر نقشه مهندسی فرهنگی به اجرا در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح اصیلا ۵ فرایند دارد که در این ماه عملیات آن آغاز شده است و رویداد خلاقیت و نوآوری با همکاری دانشکده سپیده کاشانی به عنوان اولین برنامه آن در حوزه طراحی مد و لباس متناسب با معیار‌های ایرانی و اسلامی به اجرا در می‌آید.

فرخنده گفت: معرفی طرح‌های جدید در حوزه لباس خصوصی و اجتماعی از اهداف این رویداد است تا مورد استفاده مردم قرار گیرد.

او افزود: با بازگشایی مدارس، چندین برنامه به اجرا در می‌آید که یکی از برنامه‌ها در حوزه تبیین است و آموزش و پرورش، نهاد ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه و تبلیغات اسلامی در این زمینه مشارکت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: در مرحله پایانی این طرح از ایده پردازی به خلق محصول خواهیم رسید که قرار است این محصولات در قالب نمایشگاهی در دهه فجر عرضه شود.

 خراسان جنوبی میزبان جشنواره ملی سواد رسانه‌ای

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به در پیش بودن روز خبرنگار در ۱۷ مرداد گفت: هفته گذشته برنامه ریزی‌های رویداد ملی سواد رسانه انجام شده و در ۱۸ مرداد برنامه محوری این مناسبت برگزار خواهد شد و در این روز، رویداد ملی سواد رسانه ای، جایزه پروفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات کشور در استان رونمایی می‌شود.

او همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی در هفته دولت امسال افزود: استفاده از شخصیت‌های غربی از شگرد‌های دشمن برای تأثیرگذاری بر دانش آموزان است و این اتفاق بر روی لوازم التحریر نیز رخ می‌دهد.

فرخنده بیان کرد: فراخوانی برای دریافت طرح‌های استانی و بومی برای چاپ بر روی نوشت افزار‌های استان اعلام شده و فعالان حوزه در حال کار برای ارائه طرح هستند.

او گفت: برنامه ریزی می‌کنیم تا بتوانیم این نمایشگاه را به عنوان اولین برنامه هفته دولت در استان اجرا کنیم و با توجه به ایام عزای ائمه اطهار (ع) در این زمان، در نمایشگاه از ظرفیت هنرمندان برای انتقال مفاهیم دینی استفاده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار