کارشناس بازار سرمایه گفت: هنگامی  که ارزش  دارایی‌های شرکت های بازار سرمایه واقعی‌تر شود افراد انگیزه سرمایه گذاری بیشتری پیدا خواهند کرد.

کوروش آسایش گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بازار سرمایه و اجبار شدن آن حاوی نکات بسیار مهم و ارزشمند و اقدامی حائز اهمیت از جنبه‌های گوناگون برای بازار سرمایه و مهم تر برای سهامداران است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بخش عمده بازار سرمایه ما متشکل از سهامداران خردی است که بسیاری از آن‌ها امکان تحلیل حرفه‌ای ارزش‌های واقعی سهام خود را ندارند در بازار سرمایه ما نیز با توجه به مسائلی از جمله قیمت گذاری دستوری برخی از صنایع دارایی محور هستند و این دارایی‌ها برای آن‌ها ارزش آفرینی می‌کند اگر تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های بازار سرمایه عملیاتی شود با توجه به شرایط تورمی واقعی‌تر دارایی و ارزش یک شرکت به سهامداران نشان داده خواهد شد و به این شکل سهامداران هم‌می توانند آگاهانه تر سهامداری کنند و حتی بیشتر در بازار سرمایه بمانند.

او می‌گوید: از سوی دیگر هنگامی  که ارزش  دارایی‌های شرکت های بازار سرمایه واقعی‌تر شود افراد انگیزه سرمایه گذاری بیشتری پیدا خواهند کرد و این  خود می تواند مشوقی برای ورود به بازار سرمایه و راهی برای تزریق نقدینگی محسوب  شود اط طرفی امکان تحلیل دقیق‌تر برای سهامداران نیز فراهم خواهد شد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، البته که بحث استهلاک ها نیز مطرح است و به همین سبب برخی از کارشناسان با اقدام اجباری شدن تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بازار سرمایه مخالف هستند، اما به نظر با توجه به مبحث تورم واقعی شدن ارزش دارایی آنقدر گسترده خواهد بود که بتواند موضوع استهلاک را هم پوشش خوبی دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
اونقدر سهم فلان وسهم این واون ومالیات بردارن که تجدید ارزیابی به ضررکامل سهامداران بشه
آخرین اخبار