رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به‌منظور ارائه خدمات به زوار اربعین، علاوه بر استقرار ۱۰۵ دستگاه آمبولانس در مسیر پیاده‌روی اربعین، از ظرفیت اتوبوس آمبولانس‌ها و بالگرد هوایی استفاده خواهد شد.

مسعود قلعه‌سفیدی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین، گفت : در این کمیته هماهنگی‌های درمان در حیطه بیمارستان‌های نظامی، صحرایی و درمانگاه‌ها را برعهده داریم.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال شمار زوار اربعین افزایش می‌یابد برهمین مبنا تدابیر بیشتری در نظر گرفته‌ایم.

قلعه‌سفیدی تصریح کرد: با استفاده از تجربیات سال‌های قبل سال و ازدحام جمعیت در مرز خسروی و گرمازدگی آنها، امسال تدابیر خوبی در نظر گرفته شده به‌گونه‌ای که از ورودی پایانه خسروی سایبانی مجهز به اتاق‌های سرد و آب‌پاش دایر شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسیری خنک از پایانه خسروی تا گیت خروجی عراق برای جلوگیری از گرمازدگی زوار ایجاد شده است.

قلعه‌سفیدی تصریح کرد: امسال به‌جای بطری‌های آب معدنی که گا‌ها به‌صورت گرم نیز توزیع می‌شد آب خنک به‌صورت لیوانی با ظرفیت ده هزار لیوان آب در ساعت تهیه و توزیع خواهد شد.

وی افزود: خدمات پوشش امدادی از محور‌های ورودی شهر کرمانشاه در قالب برپایی کانکس و استقرار شبانه‌روزی در پایگاه‌های اورژانس ارائه خواهد شد.

قلعه‌سفیدی گفت: پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس از ورودی قصرشیرین تا مرز خسروی مستقر می‌شود همچنین دو فروند بالگرد هوایی در سرپل‌ذهاب و خسروی استقرار خواهند یافت.

وی با بیان اینکه استقرار ۱۰۵ دستگاه آمبولانس در مسیر پیاده‌روی اربعین پیش‌بینی شده، افزود: در صورت مسدودی مسیرها، شرایط امداد رسانی سریع فراهم خواهد شد.

قلعه‌سفیدی اذعان کرد: طبقه اول قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و خدمات سلامت قبل از اربعین راه‌اندازی می‌شود که دارای امکاناتی نظیر اتاق احیا، سی‌پی‌آر و تجهیزات درمانگاهی با استقرار پزشک و پرستار است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: دو بیمارستان صحرایی نیز در نقطه صفر مرزی مستقر است که نسبت به خدمات‌رسانی به زوار اربعین اقدام خواهند کرد.

قلعه‌سفیدی از برپایی دو اتاق سرد با استقرار پزشک و پرستار در مرز خسروی خبر داد و گفت: از ظرفیت همه نیرو‌های اورژانس استان کرمانشاه و استان‌های معین استفاده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های خدمان‌رسان، افزود: نیرو‌های اورژانس از بیست و هفتم مرداد تا بیست و دوم شهریور خدمات امدادی را به زوار اربعین ارائه خواهند کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.