اجرای ۱۱ گروه تعزیه خوانی در وصف امام حسین(ع) در طاقانک

مسئول کانون تعزیه چهارمحال و بختیاری از آغاز سوگواره تعزیه خوانی در طاقانک خبر داد و گفت: در این سوگواره ۱۱ گروه در وصف امام حسین(ع) و شهدای کربلا تعزیه خوانی می‌کنند.

علیرحم شایان اظهار داشت: در سوگواره تعزیه طاقانک جمعی از منتخبان تعزیه‌خوان استان به مدت پنج شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در ۲ منطقه از این شهر، نُسخ عاشورایی و غریب را بازخوانی و اجرا می‌کنند.

وی صریح کرد: هر گروه، سه نسخه پیشنهادی را به دبیرخانه ارائه دادند و بنا برنظر داوران یکی از سه نسخه برای اجرا در نظر گرفته شد.

شایان سوگواره تعزیه طاقانک را مقدمه‌ای بر آماده‌سازی گروه‌های تعزیه برای شرکت در سوگواره استانی در پایان ماه صفر عنوان کرد و گفت: توجه به هنر تعزیه به‌عنوان یکی از عوامل اثرگذار در استمرار باور‌های آیینی و آداب مذهبی و ارتقای این هنر معنوی در استان از اهدافی است که در برگزاری سوگواره‌های تعزیه دنبال می‌شود.

وی بسترسازی برای معرفی هر چه بهتر پیرغلامان و پیشکسوتان تعزیه، ترغیب جوانان علاقه‌مند به فراگیری این هنر و همچنین فرصت تصحیح نسخ مورد استفاده در گروه‌های تعزیه‌خوان استان را نیز از دیگر اثرات برگزاری سوگواره بیان کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون در شهر طاقانک ۲ گروه تعزیه‌خوان فعالیت می‌کند که هنروران این شهر توانسته‌اند در اواخر دهه ۷۰، مقام‌های برتر سوگواره‌های ملی عاشورایی را نیز به دست بیاوردند و از این‌رو بنا به درخواست جمعی از تعزیه‌خوانان این سوگواره در این شهر برپا خواهد شد.

مسئول کانون تعزیه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ گروه تعزیه‌خوان در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است که نظارت بر نحوه اجرا و به‌کارگیری هنروران تعزیه‌خوان در مجالس دهه نخست محرم امسال به‌صورت مستمر انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار