مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:با وجود رتبه سوم کشور در تولید ماهیان سردآبی صادرات ۵ هزارتن ماهی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود زیرساخت از استان‌های دیگر انجام می‌شود.

اسحاق رستمی گفت: سالانه ۲۲ هزار تن ماهی در این استان تولید می‌شود که از این میزان پنج هزار تن به روسیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادرات می‌شود.

 مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: صادرات ماهی استان به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها از طریق دیگر استان‌ها انجام می شود.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد پایانه صادراتی ندارد و همین موضوع سبب شده تا تولیدات این استان با بسته‌بندی سایر استان‌ها صادر شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در صورتی که تولیدات شیلات استان در کهگیلویه و بویراحمد بسته‌بندی شود و پایانه صادراتی داشته باشیم حجم بیشتری از تولید استان صادر و سود بیشتری نصیب بهره برداران می‌شود.

رستمی گفت: در حال حاضر ۲۷۰ مزرعه پرورش ماهی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و استان رتبه سوم کشوری در تولید ماهیان سردآبی را دارا است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تولیدات ماهیان سردآبی استان در حوزه رودخانه کارون است اضافه کرد: رودخانه‌های مارون و زهره هنوز ارزیابی نشده و چنانجه در این مناطق هم ماهی تولید شود استان جهش چشمگیری در تولید شیلات خواهد داشت.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: زنجیره تولید ماهی در این استان تکمیل نیست و همین مسأله سبب شده که سالانه ۲۸ میلیارد ریال سود از استان خارج شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه‌های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور، ۵۷ رودخانه به طول هزار و ۴۰۰ کیلومتر و۱۱ هزار کیلومتر آب راه، دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه منابع آبی است 

این سرزمین با در اختیار داشتن ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب زمینه را برای توسعه بخش شیلات به خوبی فراهم کرده طوری که در حال حاضر تولید سالیانه آبزیان در استان به مرز ۲۲ هزار تن رسیده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد سومین پرورش دهنده ماهی در ایران به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.