تیم آلومینیوم اراک که سال ۹۹ به لیگ برتر صعود کرد و توانسته طی سه فصل متوالی جایگاه خود در سطح اول فوتبال ایران را حفظ کند و تبدیل به یکی از تیمهای سرسخت مقابل مدعیان شود و حتی حضور در فینال جام حذفی را در کارنامهاش به ثبت برساند، هر ساله با رونمایی از لباس و کارهای گرافیکی و ویدئویی نیز سعی کرده به مسائل جانبی فوتبال نیز توجه داشته باشد و در مسیر حرفهای شدن پیش برود.
باشگاه آلومینیوم اراک در سالیان اخیر ضمن درج کردن تصویر «امیرکبیر» بهعنوان نماد استان مرکزی روی پیراهن خود، تصاویر کارگران و لوگوی شرکت ایرالکو را نیز درج کرده بود که امسال هم چنین اتفاقی افتاده است.
پس از رونمایی باشگاههای سپاهان و تراکتور از پیراهن خود در فصل جدید لیگ برتر که در اماکن تاریخی انجام شده بود، باشگاه آلومینیوم اراک این کار را در یک فضای خاص و ویژهتر انجام داده و به سبک تیمهایی مثل بارسلونا که در یک فضای بسته با حضور بازیکنان با تجربهترش لباس خود را رونمایی کرد، این کار را انجام داده است.
پیراهن آلومینیوم اراک مثل همیشه قالب رنگ سفید دارد، ولی سرشانههای سبز رنگ، این لباس را نسبت به سه فصل اخیر متفاوت کرده و البته مثل همیشه نمادهای تاریخی اراک و کارگران شرکت ایرالکو نیز روی آن آمده که به شکل ویژهای هم رونمایی شده است.
آلومینیوم اراک با هدایت سید مجتبی حسینی که ترکیب جوانتری نسبت به سالیان اخیر دارد، باید در هفته اول لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس برود که در نخستین بازی، این پیراهن نیز به نوعی رونمایی خواهد شد.