مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از راه اندازی سیستم تله متری لردگان خبر داد.

محمد کریمی اظهار داشت: در جهت مدیریت تولید و مصرف آب شرب این سیستم در امور آب و فاضلاب شهرستان لردگان راه اندازی شد.

وی افزود: تله متری یک فرآیند ارتباطی تمام اتوماتیک است که از طریق آن داده‌های اندازه گیری شده در نقاط دور دست یا غیر قابل دسترس جمع آوری می‌شوند و با تجهیزات مورد نظر به منظور نظارت و کنترل از راه دور منتقل می‌گردند.

کریمی اضافه کرد: در واقع در تله متری اطلاعات و داده‌های دریافت شده از ایستگاه‌های راه دور جهت پردازش و نظارت (مانیتورینگ) به مرکز یا واحد کنترل ارسال می‌شوند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: تکمیل و راه اندازی سیستم تله متری چاهها، مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ شهر لردگان به منظور کنترل و نظارت وضعیت آب مخازن و کنترل از راه دور کارکرد چاه‌ها انجام شده است.

کریمی به تشریح کاربرد‌ها و مزایای پیاده سازی سیستم‌های کنترل تله متری در شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری پرداخت و گفت: مدیریت تولید و مصرف آب، مدیریت فشار در شبکه آبرسانی، مدیریت تولید، انتقال و ذخیره سازی آب، مدیریت تقاضای شبکه، دریافت سریع داده‌ها و اطلاعات آنلاین و واکنش‌های سریع نسبت به حوادث، نظارت بر سطح آب در مخازن، کنترل هوشمند تأسیسات آبرسانی، کنترل ایستگاه‌های پمپاژ، تشخیص نشت در خطوط لوله و شبکه توزیع آب، ححفاظت فیزیکی تاسیسات، عدم نیاز به حضور در محل، صرفه جویی در زمان و صرفه جویی هزینه را می‌توان از مزایای این سیستم برشمرد.

وی بیان داشت: پیش از این، این سیستم در شهر‌های شهرکرد، هفشجان، طاقانک، فرخشهر، کیان و نافچ راه اندازی شده است.

کریمی با اشاره به اینکه سیستم تله متری در مدیریت آب بسیار مهم است، ادامه داد: مرکز مانیتورینگ مستقر در ستاد شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری به صورت شبانه روزی فعال است و ضمن رصد وضعیت آب مخازن و کارکرد منابع تامین گزارشات خود را به صورت لحضه ایی برای مسئولین ارسال می‌نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار