معاون سواد آموزی قم:

نرخ باسوادی در قم به ۹۸/۴ درصد رسید

معاون سواد آموزی قم گفت: طبق برآورد مرکز آمار ایران نرخ باسوادی در قم با رشد ۳ درصدی به ۹۸/۴ درصد در سال ۱۴۰۱ رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا،معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم  به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نرخ سواد در سطح استان پرداخت و گفت: در سه سال گذشته در سایه الطاف خداوند متعال و عنایات خاصه اهل بیت وحضرت فاطمه معصومه (علیهم السلام) و با همراهی خانواده‌ها و مردم شریف استان قم یک گام دیگر برای ریشه کنی بی سوادی برداشته شد.

او افزود:درصد باسوادی استان طبق برآورد مرکز آمار ایران در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از ۹۵/۴ درصد در سال ۱۳۹۵ با رشد ۳ درصدی به ۹۸/۴ درصد در سال ۱۴۰۱ رسید.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم ادامه داد: در گروه سنی ۶ سال و بالاتر نیز درصد افزایش سواد از ۸۸/۷ درصد در سال ۱۳۹۵ با رشد حدودسه درصدی به ۹۱/۸ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

قاسمی نیا با بیان اینکه پیش نویس حجم ابلاغی سال جاری از سوی سازمان نهضت سوادآموزی برای استان‌ها آماده شده است، اظهار کرد: بی‌سوادی به‌عنوان یک پدیده شوم ومعضل اجتماعی ریشه بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌ها است و مبارزه با این پدیده آسیب‌زا به معنای شروع حرکت به سوی آغاز ترقی و تعالی و تکامل فردوجامعه می‌باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به جایگاه موضوع سواداموزی در اسناد بالادستی به ویژه آیین نامه اجرایی مدارس و سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، حضور و همراهی جدی و موثر خانواده ها، مدیران مدارس و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را به عنوان مهم‌ترین رکن پیشران و پیش برنده در عرصه آموزش بزرگسالان و نهضت سوادآموزی دانست.

دبیر گروه بهبود کیفیت فعالیت‌های سواد آموزی استان قم آموزش بزرگسالان وسوادآموزی را درکسب موفقیت‌ها و امید به زندگی موثر برشمرد و اظهار کرد: سوادآموزی و آموزش بزرگسالان به زنان و مردان کمک می‌کند تا حرفه‌ای یاد بگیرند و نیز بر محرومیت از تحصیل غالب شوند و با توانمندساختن خود در بازار کار و تولید و خود اشتغالی و اقتصاد فرد و خانواده نقش بهتر و بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار