رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: پایلوت چند منظوره مواد موثره دارویی طراحی و ساخته شده است. 

حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: مطالعات علمی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی در زمینه کسب دانش فنی برای تولید مواد اولیه دارویی در حال انجام است. 

او گفت: در سازمان پژوهش ها ماده اولیه داروی صرع و واکسن دامی تولید می‌شود و تلاش ما این است که بتوانیم به دانش فنی ماده اولیه دارو‌های مورد نیاز کشور دست پیدا کنیم. 

او بیان کرد: آلژینات‌ها نوعی پلی ساکارید کلوئیدی هستند که از جلبک‌های قهوه‌ای به دست می‌آیند. از آن جایی که آلژینات‌ها خواص الاستیکی خوبی دارند و خمیر نهایی به دست آمده به راحتی جریان یافته  و به دقت جزئیات سطح دندان را ثبت می کند، یکی از پرمصرف‌ترین مواد قالب گیری در دندانپزشکی است که در این سازمان تولید می شود.

او افزود: پایلوت چند منظوره مواد موثره دارویی با ظرفیت ۱۰۰ کیلوگرم در روز  در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران طراحی و ساخته شده است. 

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: پایلوت استخراج مواد موثره گیاهان دارویی به روش جریان متقابل شامل سیستم‌های استخراج کننده، تبخیرکننده، خشک کن پاششی و تجهیزات جانبی از قبیل برج خنک کننده، کمپرسور، تابلوی برق و کامپیوتر صنعتی است.

زمانیان گفت:  از این دستگاه برای تولید انواع رنگ‌های خوراکی، عصاره گیاهان دارویی مانند آویشن، بابونه، گل راعی، بادرنجبویه و تهیه پودر از عصاره‌های گیاهی و آبمیوه‌ها استفاده شده است.

برچسب ها: داروی صرع ، قالب گیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر احمدی
۱۳:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
من دندانپزشک هستم .در حال حاضر علم روز دنیا به سمت استفاده از. اسکنر دیجیتال برای قالب گیری رفته و خیلی از دندانپزشک ها داخلی هم دارن و ما داریم به آلژینات افتخار میکنیم ؟!! هر چند همون آلژینات هم ما باهاش کار کردیم و بسیار کیفیت پایینی داره .
آخرین اخبار