مسکو: اوکراین از ابتدای ضدحمله بیش از ۴۳ هزار نفر تلفات داده است

وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد نیرو‌های نظامی اوکراین بیش از ۴۳ هزار نفر از نیرو‌های نظامی خود را از آغاز ضدحمله از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه خبر داد که کی‌یف در حال حاضر بیش از ۴۳ هزار نفر از نیروی نظامی خود را از آغاز «ضدحمله» طی ژوئن و جولای از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «بیش از ۴.۹ هزار واحد از سلاح‌های مختلف نیرو‌های مسلح اوکراین از آغاز ضدحمله کی‌یف در خط دفاع نبرد منهدم شده است.»

اوکراین در طول ۲ ماه ضدحمله علیه روسیه، ۷۶ سامانه توپخانه آمریکایی ام ۷۷۷، ۸۴ توپخانه خودکششی از لهستان، آمریکا، فرانسه و آلمان را از دست داده است.

کی‌یف از آغاز ضدحمله، بیش از ۱.۸ هزار تانک و خودرو‌های زرهی جنگی را در خط دفاع نبرد، ازجمله ۲۵ لئوپارد از دست داده است.

در مجموع در جریان عملیات ویژه، نیرو‌های روسیه ۴۵۸ هواپیمای اوکراینی، ۲۴۵ بالگرد، ۵ هزار و ۴۹۶ پهپاد، ۴۲۸ سامانه موشکی ضد هوایی، ۱۱ هزار و ۱۱۳ دستگاه تانک و خودروی زرهی، یک هزار و ۱۴۲ خودروی جنگی سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه، ۵ هزار و ۷۴۶ قبضه موشکی و ۵ هزار و ۷۴۶ قبضه توپ و ۱۲ هزار و ۵۷ خودروی نظامی را منهدم کردند.

ضدحمله اوکراین از ۴ تا ۵ ژوئن در جهت‌های یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و زاپوروژیه آغاز شد. فرماندهی نیرو‌های مسلح اوکراین تیپ‌های آموزش دیده توسط متخصصان ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به نبرد اعزام کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور و «سرگی شویگو» وزیر دفاع روسیه تأیید کردند که نیرو‌های اوکراینی در هیچ‌یک از جهت‌های جبهه موفق نبوده‌اند و متحمل خسارات سنگینی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
چقدر راحت گفته میشه 43 هزار نفر این یعنی قتل عام
آخرین اخبار