نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها مخالف اقدام کنگره برای صدور مجوز برای ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین هستند.

طبق نظرسنجی که توسط شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان انجام شده ۵۵ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند مخالف اقدامات کنگره برای صدور مجوز برای ارسال تسلیحات بیشتر و حمایت‌های مالی بیشتر به اوکراین هستند.

به گزارش سی‌ان‌ان، طبق این نظرسنجی ۵۱ درصد از شرکت کنندگان بر این باورند آمریکا به میزان خوبی از اوکراین حمایت کرده در حالی که ۴۸ درصد می‌گویند این حمایت‌ها کافی نبوده است.

براساس این نظرسنجی، از هر ۱۰ آمریکایی، ۸ نفر نگران طولانی شدن جنگ اوکراین هستند. ۸۲ درصد دموکرات‌ها، ۷۵ درصد افراد مستقل و ۷۳ درصد جمهوری‌خواهان در این‌باره نگران هستند.

تقریباً دو سوم افراد نظرسنجی شده یعنی ۶۴ درصد افراد نگران سرایت جنگ اوکراین به دیگر کشور‌ها هستند و از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر یعنی ۵۹ درصد نگران گسترش جنگ به سراسر اروپا هستند.

۷۱ درصد جمهوری‌خواهان مخالف حمایت‌های بیشتر آمریکا از اوکراین هستند و ۵۹ درصد آن‌ها معتقدند که واشنگتن به اندازه کافی به اوکراین کمک کرده است.

۶۲ درصد دموکرات‌ها خواهان حمایت بیشتر آمریکا از اوکراین شده‌اند و ۶۱ درصد از آن‌ها نیز کمک‌های آمریکا را کافی ندانسته‌اند.

۵۶ درصد افراد مستقل معتقدند آمریکا به اندازه کافی از اوکراین حمایت کرده و ۵۵ درصد مخالف حمایت بیشتر واشنگتن از کی‌یف هستند.

براساس نظرسنجی «سی‌ان‌ان»، ۴۵ درصد آمریکایی‌ها نحوه مدیریت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با اوکراین و ۴۳ درصد نیز نحوه تنظیم روابط واشنگتن-مسکو توسط وی را تأیید کرده‌اند.

تقریباً از هر ۵ جمهوری‌خواه، تنها یک نفر یعنی ۱۹ درصد، تصمیمات بایدن در ارتباط با اوکراین را تأیید می‌کنند.

در این نظرسنجی که از ۱ جولای تا ۳۱ این ماه انجام شده، یک هزار و ۲۷۹ نفر شرکت کردند. خطای این نظرسنجی، ۳.۷ درصد پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار