رییس هیات جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: ورزشکاران این هیات به رغم ظرفیت‌های زیاد و کسب مقام‌های بین‌المللی مختلف، مجموعه ورزشی اختصاصی ندارند و اکنون با اجاره یک مکان ورزشی مشغول به تمرین هستند.

مصطفی صفایی گفت: خراسان رضوی ۸۱۰ ورزشکار سازمان یافته دارد که ۱۰۷ نفر آنان تجربه حضور در میادین بین المللی را دارند و رقابت های مختلفی از جمله مسابقات آسیایی، آسیا اقیانوسیه، پارا آسیایی، پاراالمپیک و باشگاه های آسیا و جهان را تجربه کرده اند.

وی ادامه داد: محل تمرین این ورزشکاران در محیطی غیر تجهیز یافته برگزار می شود و آنان با وجود مشکلات موفق به کسب مدال های خوش رنگ آسیایی و جهانی در رشته های مختلف از جمله والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و تیراندازی شده اند.

رییس هیات جانبازان و معلولان خراسان رضوی تصریح کرد: با این وجود پارسال این هیات به لحاظ عملکرد ، رتبه نخست کشور را در میان هیات های ورزشی این رشته کسب کرد و امسال نیز با اختلاف حداقلی پس از تهران دوم شد.

وی ظرفیت های ورزشی توانیابان خراسان رضوی را نمونه دانست و عنوان کرد: این استان در بیشتر تیم های ملی نماینده دارد و نیمی از بازیکنان رشته بسکتبال با ویلچر بانوان و فوتبال هفت نفره را بازیکنانی از خراسان رضوی تشکیل می دهند. همچنین در رشته والیبال نشسته علاوه بر بازیکن، سرمربی تیم ملی نیز از مشهد است.

صفایی خاطرنشان کرد: این هیات با وجود مشکلات زیر ساختی، همچنان نگاه ویژه ای به موضوعات استعدادیابی دارد تا از ظرفیت های خراسان رضوی برای کمک به تیم های ملی جانبازان و معلولان استفاده شود.

وی فقدان درآمد پایدار را دلیل عدم حمایت های کافی از ورزشکاران جانباز و معلول دانست و گفت: توسعه تیم های استان و شهرستان ها و تقویت ورزشکاران ملی و المپیکی استان نیازمند وجود حامی مالی است که امیدواریم حامیان مالی و یا خیران در این مسیر قدم بردارند.

حدود هزار و ۶۰۰ ورزشکار توانیاب در خراسان رضوی فعالیت می کنند که ۱۰۷ نفر آنان سازمان یافته هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.