رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان از آغاز گشت‌های مشترک بازرسی از اصناف و واحد‌های صنعتی و تولیدی خبر داد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: به همراه تعدادی از دستگاه‌های شهرستان از ۱۰ واحد شهرستان که احتمال حضور کارگران غیرمجاز افغانی داشتند بازرسی انجام شد و نهایتاً ۷ واحد، ۷۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی شدند.

وحید نقوی اظهار کرد: با توجه به اینکه اردستان از شهرستان‌های ممنوع به کارگیری اتباع خارجی به شمار می‌رود گشت‌های مشترک بازرسی از اصناف و واحد‌های صنعتی و تولیدی آغاز شده است.

وی افزود: علیرغم تلاش بسیار دستگاه‌های نظارتی برای کنترل و اعمال سخت‌گیری برای جلوگیری از ورود نیرو‌های اتباع خارجی، اما همچنان مشاهده می‌شود برخی از کارفرمایان اقدام به کارگیری نیرو‌های افغانی می‌کنند.

نقوی گفت مطابق قانون کار، اتباع خارجی که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در شهرستان اردستان را ندارند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار می‌گیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه کند و در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: کارفرمایان برخی از مشاغل مانند لایروبی قنوات و مرغداری‌ها می‌توانند پس از دریافت مجوز‌های لازم نسبت به کارگیری نیرو‌های اتباع اقدام کنند.

نقوی تأکید کرد: به‌کارگیری اتباع خارجی به‌عنوان کارگر در مراکز عرضه غذا و نوشیدنی به ویژه در رستوران‌ها که سلامت مردم در ارتباط هست ممنوع است و با متخلفان بدون مماشات برخورد می‌شود.

وی گفت: مردم می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص به کارگیری اتباع خارجی در مشاغل را به شماره ۰۳۱۵۴۲۶۵۰۵۶ اداره تعاون کار گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار