شرکت ۴۲۰ دانش ‌آموز خراسان جنوبی در طرح یاوران ولایت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شرکت ۴۲۰ دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه دوم در طرح یاوران ولایت استان خراسان جنوبی خبر داد.

موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دوره آموزشی یاوران ولایت دانش‌آموزان بسیجی گفت: تربیت نسلی مؤمن، انقلابی، با بصیرت، ولایتمدار یکی از مهمترین رسالت‌های نظام تعلیم و تربیت است.

او با بیان اینکه طرح یاوران ولایت با هدف کادرسازی نسل جوان، ارتقاء سطح بینش جوانان و نهادینه کردن شاخص‌های تربیتی، بصیرتی، مهارتی و معرفتی اجرا می‌شود، افزود: این دوره آموزش به‌صورت مجزا و با مشارکت ۱۱۲ دانش آموز پسر و ۳۰۸ دانش آموز دختر استان در حال برگزاری است.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه دوره یاوران ولایت یک زندگی چندروزه متفاوت برای جوانان است، ادامه داد: در این دوره آموزشی ۴۲۰ دانش آموز مقطع متوسطه دوم تربیت می‌شوند تا فرماندهی واحد‌های مقاومت دانش آموزی مدارس استان را در سال تحصیلی آینده برعهده بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه جوانان دهه هشتادی و نوجوانان دهه نودی، همچنان پای کار نظام و انقلاب اسلامی هستند، گفت: دوره یاوران ولایت با هویت دادن، قدرت تصمیم‌گیری، آموختن و حتی خطا کردن به دنبال تقویت و ایجاد رشد آگاهی و انقلابی‌گری، پرورش تفکر، ایجاد خلاقیت، کادرسازی و یادگیری در بین دانش آموزان شرکت‌کننده است.

او در پایان یادآور شد: طرح یاوران ولایت توسط دانش آموزان بر اساس گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند اعتلای بسیج اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار