افزایش ۱ هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به هفته گذشته

عبدالامیر یاقوتی گفت: پیش‌بینی می شود با تداوم گرما مصرف امروز به ۷۲ هزار مگاوات برسد که هزار مگاوات از روز مشابه هفته گذشته بیشتر است.

یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر گفت: تداوم گرما در روز‌های اخیر موجب شده است مصرف برق افزایش یابد، پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به ۷۲ هزار مگاوات برسد که در مقایسه با روز مشابه در هفته گذشته حدود هزار مگاوات بیشتر است.

یاقوتی ادامه داد: با افزایش دما، راندمان تجهیزات نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد، بنابراین برای تامین برق مطمئن همه بخش‌ها نیاز است تا مشترکان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

 او تصریح کرد: برای آن که صنعت از برق پایدار بهره‌مند شود و همواره چرخ تولید بچرخد نیاز است تا در بخش‌های مختلف همکاری شود و این فرصت نیز وجود دارد و در زمینه طرح پاداش مدیریت مصرف، مشترکان بخش خانگی همکاری خوبی داشته‌اند و ۳۵ درصد از مشترکان مشمول دریافت پاداش شده‌اند.

یاقوتی با اشاره به اینکه تمامی مشترکان امکان بهره مندی از طرح پاداش مدیریت مصرف را دارند گفت: با توجه به آن که همه مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف خود نسبت به دوره مشابه پارسال از پاداش بهره‌مند شوند این امکان وجود دارد که این ۳۵ درصد به ۱۰۰ درصد نیز افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار