فرماندار سمنان:

بیش از یک سوم آب مصرفی تابستان در شهرستان مربوط به کولر‌ها است

بهرامی گفت: بیش از یک سوم مصرف آب شهرستان سمنان در تابستان مربوط به کولر‌های آبی است و شهروندان با روش‌های مختلف نسبت به بهبود مصرف این دستگاه‌ها اهتمام داشته باشند.

محمد بهرامی فرماندار سمنان  ابراز کرد: کولر‌های گازی برای نواحی مرطوب کشور مناسب است و در استان‌های خشک و کویری مانند سمنان امکان استفاده از کولر‌های گازی نیست.

وی افزود: طبق نظر کارشناسان، استفاده از سامانه‌های سرمایشی و کولر‌های آبی از نوع سلولزی برای خنک کردن فضا در فصل تابستان در سمنان مناسب است.

بهرامی با اشاره به بحران کم‌آبی در مرکز استان سمنان بیان کرد: دبی آب چشمه روزیه، به عنوان یکی از منابع آب آشامیدنی شهر سمنان، در گذشته یکهزار و ۲۴۰ لیتر بر ثانیه بود که اکنون به میزان قابل توجه و نزدیک به نصف کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دبی آب گل رودبار دیگر منبع آبی این شهر نیز به ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته است، افزود: طبق گزارش‌ها بیش از ۵۰ درصد آب آشامیدنی این شهرستان از طریق چاه تامین می‌شود.

فرماندار سمنان گفت: تامین آب پایدار از طریق تکمیل اجرای طرح سد فینسک و انتقال آب از دریای خزر یک ضرورت است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

برچسب ها: مصرف آب ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.