ذخیره باران در زمستان، مصرف در تابستان

یکی از شهروندان اسلامیه فردوس توانسته با ساخت استخر ذخیره سازی آب باران در منزل خود، هم در مصرف آب صرفه جویی کند و هم حیاط خانه اش را سرسبز نگه دارد.

خلاقیت یکی از شهروندان شهر اسلامیه سبب شده تا آب باران ذخیره سازی شود و در تابستان بتوان از آن استفاده کرد.

آقای کاظم نیا شهروند شهر اسلامیه فردوس با ساخت استخر ذخیره آب در منزلش توانسته به ذخیره سازی و صرفه جویی در مصرف آب کمک کند.

این کار باعث شده تا علاوه بر ذخیره سازی و صرفه جویی در مصرف آب، فضای خانه این شهروند خلاق نیز رنگ و بوی خاصی بگیرد.

یک تیر و چند نشان

کاظم نیا سازنده استخر ذخیره آب در اسلامیه گفت: در شرایط خشکسالی به این فکر افتادم که در خانه ام استخر ذخیره آب باران بسازم تا بتوانم از آب ذخیره شده در تابستان استفاده کنم.

او با بیان اینکه ساخت این استخر کاری کم هزینه و کم زحمت بوده است، افزود: از طریق ۳ ناودان و چندین قطعه لوله، آب باران را به داخل استخر هدایت می‌کنم.


بیشتر بخوانید


کاظم نیا با اشاره به اینکه این استخر ۴۰ هزار لیتر ظرفیت دارد، بیان کرد: با ۲ بار بارش باران در زمستان پارسال تمام این استخر آبگیری شده است.

این شهروند اسلامیه‌ای عنوان کرد: هم اکنون از آب موجود در استخر برای آبیاری درختان عناب موجود در حیاط منزل، آبیاری گل و گیاه‌های داخل باغچه و همچنین تلطیف فضا با استفاده از آبنمای موجود در حیاط بهره می‌گیرم.

همسایه پسند بودن ایده ساخت استخر

ایده این شهروند شهر اسلامیه را همسایه‌های وی نیز پسندیده اند.

یکی از همسایه‌های آقای کاظم زاده گفت: از همسایه ام شنیده ام که در ماه‌های گرم سال هم با این استخر قبض آب از ۲۵ هزار تومان تجاوز نمی‌کند و پول آب کمتری پرداخت می‌شود.

او اظهار کرد: من هم تصمیم گرفته ام تا این ایده را در حیاط منزل خودم پیاده سازی کنم و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوم.

صرفه جویی و مدیریت مصرف آب نیازی است که در شرایط خشکسالی باید همگان به آن توجه ویژه داشته باشند و ارائه چنین راهکار‌های خلاقانه ای، علاوه بر مدیریت مصرف آب، سبب سرزندگی افراد و زیبایی فضا‌های منازل نیز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
خیلی سال پیش یکی از دوستان من در شهرستان اهرم بوشهر این کار را انجام داده بود و در فصل بارندگی پس از نظافت سقف خانه اب باران را برای شرب جمع اوری میکرد