پیاده‌روی اربعین وحدت‌آفرین است

استاندار لرستان گفت: پیاده‌روی اربعین به عنوان یک حلقه وصل می‌تواند وحدت‌آفرین باشد، زیرا بسیاری از افراد با مذاهب مختلف حضور پیدا می‌کنند و به یک وحدت می‌رسند.

فرهاد زیویار در جلسه ستاد اربعین استان گفت: اربعین فرصتی برای نقش‌آفرینی در تحول اساسی و آماده شدن برای انقلاب جهانی امام عصر (عج) است.

وی در این نشست با موضوع "بررسی مشکلات موکب‌داران لرستانی مستقر در عراق" با بیان اینکه همه ما وظایف سازمانی داریم افزود: درصدد هستیم براساس این وظایف به آحاد جامعه خدمت‌رسانی کنیم؛ این وظایف جزیی از زندگی است و مفهوم زندگی در دنیا جز با این مناسبت‌ها معنا پیدا نمی‌کند.

استاندار لرستان گفت: برگزاری مناسبت‌های مذهبی به صورت مناسب می‌توانند برای نسل‌های آینده درس‌آموز باشد.

وی اربعین را یک مکتب دانست و عنوان کرد: مکتب اربعین می‌تواند مقدمه‌ای برای تحول در استفاده از داشته‌هایی باشد که به خوبی مورد استفاده قرار نداده‌ایم همچنین میعادگاهی است که می‌تواند در مقابل بسیاری از هجمه‌هایی که بشر را در دنیا مورد تهدید قرار می‌دهد، مقابله کند.

زیویار افزود: شاهد هستیم در پیاده‌روی اربعین افرادی که ممکن است حتی اعتقادی به دین اسلام نداشته باشند، اما در این پیاده‌روی عظیم حضور پیدا می‌کنند و عمیقا تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه لرستان معین استان ایلام و مرز مهران محسوب می‌شود گفت: برای عبور ده‌ها هزار زائر اربعین از لرستان باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و اگر مشکل و موانعی در این بین وجود داشته باشد از سوی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران مرتفع خواهد شد.

استاندار لرستان بیان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین در روز‌های گرم سال برگزار خواهد شد و دست‌اندرکاران و زائران نیاز به تامین دستگاه‌های خنک‌کننده و یخ‌ساز دارند، امکاناتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد براساس قانون و قاعده در ایام اربعین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و موکب‌داران نیز مشکلات خود را قبل از اینکه به کشور عراق اعزام شوند به ستاد اربعین اعلام کنند.

اهمیت مقوله خدمت‌رسانی به مردم در ایام اربعین از سوی دستگاه‌های اجرایی استان، اهمیت خدمت‌رسانی به زائران در مسیر‌های درون استان در این جلسه مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

تامین برق موکب‌داران در خاک عراق، استقرار آمبولانس در مواکب، روش‌های دریافت ارز مسافرتی، استقرار پزشک و دارو‌های مورد نیاز مواکب لرستان از جمله مواردی بود که موکب‌داران به آن‌ها اشاره کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.