۶۱ درصد مطالبه گندمکاران استان سمنان پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۶۱ درصد از مطالبات گندمکاران استان تا سیزدهم مرداد ماه با احتساب اعلام اصلاح و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت پرداخت شد.

تحصیلی ابراز کرد: امسال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید ۱۱۵ هزار ریال خریداری می‌شد که دولت به تازگ قیمت خرید را ۱۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم افزایش داد.

وی بیان کرد: از زمان برداشت تا کنون ۷۴ هزار و ۶۶۰ تن گندم به ارزش ۹ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال از کشاورزان نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: اکنون پنج‌هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال برابر با ۶۱ درصد از مطالبه گندمکاران استان سمنان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در زمان اوج برداشت گندم ۳۱ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف استان فعال بود و اکنون ۱۰ مراکز برای خرید تضمینی گندم در استان سمنان فعال است و خرید تضمینی گندم در مناطق شمالی و کوهستانی شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی ادامه دارد.

وی یادآور شد: اکنون مراکز سیار خرید تضمینی گندم در مجن شهرستان شاهرود، کالپوش در میامی و دیباج در دامغان فعال است و تا پایان برداشت خرید تضمینی ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: بیشترین خرید تضمینی گندم تا این لحظه به ترتیب مربوط به شهرستان‌های میامی و گرمسار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.