مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت:۹۰۶میلیون و ۷۳۹ هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفتگاز، نفت سفید و نفتکوره در چهار ماهه نخست امسال در منطقه زاهدان توزیع شد.

قربانعلی مردانی   با بیان اینکه این مقدار فرآورده در نواحی زاهدان، زابل، خاش و سراون توزیع شده است، اظهار کرد: فرآورده‌های نفتی توزیع شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با افزایش مصرف سوخت در منطقه در چهار ماهه اول امسال، ۹۹میلیون و ۲۷۵میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه سال قبل توزیع‌شده و این افزایش مصرف دلایل متعددی از جمله افزایش سهمیه، رشد لجام گسیخته قاچاق سوخت و افزایش تعداد مصرف کنندگان دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: نفت سفید با ۱۰۱درصد رشد توزیع که به منظور ذخیره‌سازی زمستانی خانوارهای مصرف کننده توزیع شده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد توزیع را داراست، همچنین نفتگاز بدلیل افزایش سهمیه برخی از نواحی، ۱۸درصد رشد مصرف داشته است.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از هفت میلیون لیتر فرآورده نفتی در سطح منطقه توزیع می شود، گفت: وجود برخی مشکلات و نبود زیرساخت های لازم از جمله عدم خط لوله انتقال فرآورده، طولانی بودن مسافت حمل جاده ای و ریلی فرآورده و گستردگی حوزه جغرافیایی استان باعث شده تا سوخت مورد نیاز منطقه به سختی تامین و توزیع شود.

مردانی با با بیان اینکه توزیع سوخت در جایگاه های عرضه و تمامی بخش های مصرف، به درستی و بدون وقفه انجام می شود، گفت: با توجه به تامین و توزیع به موقع سوخت هیچ مشکلی جهت تامین نیاز مصرف کنندگان واقعی فرآورده‌های نفتی وجود ندارد، وجود مولفه های غیرمعمول که منشاء اصلی آن قاچاق سوخت است باعث ایجاد صف در برخی از جایگاه های عرضه سوخت و تحت الشعاع قرارگرفتن خدمات مطلوب دولت در این بخش در استان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار