امضای تفاهم نامه بین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای رسیدن به پیشرفت به آموزش‌های مهارتی بسیار توجه می‌کند.

مجتبی نوروزی،  معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برای حل شدن گرفتاری‌های سیاسی ، اقتصادی و حتی اجتماعی باید آموزش‌های دانشگاهی و حتی مدرسه را مهارتی کنیم که سازمان فنی و  حرفه‌ای کشور توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد. در حال حاضر فقر مهارتی غیر قابل انتظاری در کشور داریم که سازمان آموزش فنی و  حرفه‌ای کشور در تلاش است بحث اشتغال را نیز از طریق مهارتی کردن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها ارتقاء دهد.

او افزود: این سازمان ۱۹ هدف برای عملی شدن دارد که فقر بیکاری یکی از آن‌ها است چرا که فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها دچار فقر مهارتی و ایجاد اشتغال و ورود به بازار کار را دارند.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای رسیدن به پیشرفت به آموزش‌های مهارتی بسیار توجه می‌کند چرا که این آموزش ها میانبر هستند و نسبت به آموزش‌های نظری هزینه کمتری برای تحصیل دارند.

او تصریح کرد: ۶۵۰ مرکز دولتی در کشور وجود دارد که ارائه مهارت‌های زیادی در حوزه صنعت و فرهنگ فعالیت می‌کنند. بیش از ۲۰ هزار آموزشگاه آزاد در کشور راه اندازی شده که متقاضیان زیادی نیز در این آموزشگاه‌ها آموزش می‌بینند. 

مسعود حسنلو ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تلفیق اتصال فضا‌های آموزشی به فضای کسب و کاری در زیر مجموعه توسعه فناوری‌های خلاق می تواند نقطه عطفی برای ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار و حوزه کسب و کار باشد.

او افزود: امضای تفاهم‌نامه‌ی بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و ستاد توسعه فناوری‌های خلاق، فرهنگی و نرم مسیری است که باید توسعه یافته و باعث گسترش مهارتی کردن آموزش‌ها، افزایش کسب و کار‌ها با فارغ التحصل شدن دانشجویان و حتی دانش آموزان و کاستن فقر مهارتی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار