جزئیات جدید از منطقه آزاد مازندران؛ مردم مراقب کلاهبرداری دلالان زمین باشند

منطقه آزاد تجاری- صنعتی مازندران که امروز در مجلس شورای اسلامی مصوب شد ۱۶۰۵ هکتار زمین دولتی را شامل می‌شود.

لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی مازندران، امروز یکشنبه ۱۵ مرداد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران با اکثریت آرا مصوب شد، مصوبه‌ای که جهت تایید برای شورای نگهبان ارسال و بعد از تصویب شورای نگهبان اجرا خواهد شد.

علی‌اصغر باقرزاده رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران در سه منطقه شامل ۱۰۶۰ هکتار در بندر امیرآباد، ۴۶۱ هکتار در منطقه میرود تا چپکرود و حدود ۸۴ هکتار زمین در بندر نوشهر است.

او افزود: تمام این زمین‌ها دولتی هستند و فقط برای صادرات، واردات و فعالیت شهرک‌ها و کارخانجات تولید صنعتی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران ادامه داد: منطقه آزاد تجاری-صنعتی مازندران در سه لکه یا منطقه محدود به مساحت اعلام شده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با بیان اینکه محدوده این منطقه آزاد با آنچه در ذهن مردم است، تفاوت دارد، افزود: نوشهر کلاً منطقه آزاد نیست و فقط همان مساحت مشخص شده شامل این منطقه است.

باقرزاده گفت: برخی تصور می‌کنند، چون بخشی از بندر امیرآباد منطقه آزاد شده است، بهشهر هم منطقه آزاد محسوب شود یا این موضوع متصور نشود که منطقه میرود تا چپکرود که بخشی از آن به جویبار و بخشی به بهنمیر وصل است کاملا منطقه آزاد محسوب می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با تاکید بر اینکه فقط همین محدوده ۴۶۱ هکتار در میرود تا چپکرود، ۸۴۱ هکتار نوشهر و ۱۰۶۰ هکتار امیرآباد منطقه آزاد است، اضافه کرد: در این محدوده‌ها حصار و گمرک مستقر و ورود و خروج کالا کاملا رصد خواهد شد.

منطقه‌ای برای صادرات، واردات و فعالیت‌های صنعتی

باقرزاده گفت: وقتی اسم منطقه آزاد می‌آید، یک منطقه تجاری برای خرید لوازم خانگی، پوشاک و اقلام دیگر با قیمت ارزان‌تر به ذهن مردم می‌رسد، اما در منطقه آزاد مازندران چنین چیزی نداریم و اینجا فقط برای صادرات، واردات و فعالیت شهرک‌ها و کارخانجات تولید صنعتی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم اضافه کرد: مردم استان باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به تصویب این لایحه؛ احتمالا سودجویان و دلالان زمین با تکیه بر همین که این مناطق به عنوان منطقه آزاد اعلام شده، قیمت زمین‌ها را چندین برابر می‌کنند؛ در حالی که اصلاً چنین چیزی نیست و تمام زمین‌هایی که اعلام شد، دولتی است، یعنی شخص حقیقی در آنجا زمینی ندارد که بتواند ادعایی داشته باشد.

باقرزاده گفت: مردم استان مازندران باید به این نکته توجه داشته باشند تا سودجویان و دلالان زمین‌های آن مناطق را گران نکنند.
 
او افزود: خرده‌فروشان و بازاریان استان هم نباید نگران باشند که با اعلام این مناطق به عنوان مناطق آزاد همه برای خرید سراغ این مناطق می‌روند و آن‌ها ضرر و زیان می‌کنند چنین چیزی هم نیست، زیرا به هیچ وجه خرید و فروش کالا در آن قسمت نداریم.

ممنوعیت تردد خودرو‌های سواری خارجی منطقه آزاد در خارج از این مناطق

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: مجوز واردات خودرو‌های خارجی در محدوده این منطقه صرفاً به اشخاصی اعطا می‌شود که دارای مجوز فعالیت اقتصادی در محدوده منطقه باشند. 

باقرزاده گفت: تردد این خودرو‌ها هم صرفاً در همان محدوده است؛ یعنی عملاً امکان تردد خودرو‌ها در سطح شهر و خارج از مناطق اعلام شده ممنوع است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در پایان گفت: مردم از این نکات مطلع باشند که خدای ناکرده در اثر غفلت مورد سوء استفاده سودجویان و دلالان قرار نگیرند.

او افزود: باید منتظر باشیم که شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام کند و انشاالله این سه منطقه اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
متاسفم برای شما مسئولان و مدیران که حتی معنی و مفهوم منطقه آزاد را نمی‌فهمید ... متأسفم برای نماینده مجلس غرب مازندران که در داستان منطقه آزاد شدند استانش نقش هویچ دارد و متاسفم برای مدیران و مسئولان و کارگزاران که با ادعای مسلمانی و به اسم خدا و قرآن و دین و ایمان مردم را هرروز فقیرتر و بدبخت تر می‌کنند تا خودشان و فرزندان و فک و فامیل های خودشان در آرامش و آسایش و رفاه زندگی کنند ... غرب مازندران با هزاران شهید و جانباز و مفقودالاثر به فراموشی سپرده شدند ... کاری که شما کردید اسمش منطقه آزاد نیست ... اسمش منطقه امن برای مسئولان و خانواد شون و نور چشمی هاشان ... ???
Iran (Islamic Republic of)
کاکو
۰۰:۵۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
شما چقدر خدای ناکرده نگران مردم هستین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صفاری
۱۸:۱۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
با سلام ..تنکابن که از دوران قدیم بندر بوده و نزدیک فرودگاه رامسر واقع شده یا خود رامسر چرا جز منطقه ی آزاد تجاری نیستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
عزیزان بیخودی حرص نخورید ، اینم یه جور نون دونی واسه خودشونو ،
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۰۷:۰۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
اگه اینطور که آقای نماینده عرض میکنن،پیشنهاد میدم بعد از تصویب شورای نگهبان به تعداد کافی در این منطقه محصور شده سرویس بهداشتی ساخته شود،که مردم مازندران هم مهر تاییدی به این طرح در منطقه آزاد بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۷:۵۹ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
همین الان قیمت زمین و ویلاهای چپکرود رفته بالا ... چطور تاثیری نداره ؟؟؟!!!!!!
Finland
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
اقای نماینده .هنوز منطقه اذادرو نمیدونی ..اسمش روشه ..اگر یرای مردم منطقه سودی نداره ..اون قسمت میشه انجصاری اقازاده ها راند خوران دلالان ..رشوه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان ، منطقه آزاد یعنی معافیت از مالیات ، یعنی گمرکی چهار درصد ، یعنی سفارش ملزومات منطقه ائم از دستگاههای صنعتی و شرکتها و پوشاک ، خودرو ، لوازم یدکی خودرو وکلیه اجناس دیگر از کشور مبدا به منطقه آزاد مربوطه می‌باشد لذا منطقه آزاد مازندران یعنی شامل غربی ترین وشرقی ترین نقطه مازندران میباشد، یعنی اینکه یک خودرو خارجی با پلاک منطقه آزاد تجاری مازندران ، باید کل استان مازندران را تردد کند ،، نه اینکه توی آن شعاع شهری مثل نوشهر تردد نماید ، اینه نماینده مردم در مازندران به حساب نمیاد ، این میشه نماینده بخشی از خود و دور و بر خودشان
Canada
زلزال
۰۸:۵۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
خب مرتیکه ی عقده ای!! منطقه ای که نشه خودروی خارجی آورد و کالا خرید و فروش کرد، به درد چی میخوره؟؟؟؟ خودتو مسخره میکنی یا مارو ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
سلام.
بسی خوشحالیست ولی مردم وبه عبارتی بومیان چه نقشی دارند؟
آیا ثمری برزندگی بومیان دارد؟
یا خیر؟
مازندران و بومیانش همین جوری هم از بی تدبیری و
بی مسئولیتی که تنهت شعار و حرکات و زبان بدن خوبی دارند و باهوش مسئولین خسته هیتند...
به دادملت برسید...بترسید از خدا و آن روز عذاب آور...
یاحق...
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
خودشون اذعان میکنن وقتی اسم منطقه آزاد میاد، یک منطقه تجاری برای خرید لوازم با قیمت ارزان‌تر به ذهن مردم می‌رسه، اما در منطقه آزاد مازندران چنین چیزی نداریم! یعنی خیری واسه مردم مازندران نداره عملأ.بایست آفتوبه گرفت چنین منطقه آزادی رو که نفعش به سرمایه دارها برسه و غیر از ضرر و زیان مالی و روانی اعم از گرون شدن نجومی و بی رویه املاک و کسادی و دلسردی برا خرده فروشا نفعی برای مردم منطقه اش نداشته باشه و فقط یک چراگاه باشه برای ثروت اندوزان و سرمایه داران!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
سودی برای مردم منطقه ندارد فقط مخصوص سرمایه داران می باشد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
با محدود کردن منطقه آزاد امیرآباد ب مردمان منطقه این پیام را رسانده اند که قرار نیست چیزی در زندگی شما تغییر کند بازم تاجرها و آقازاده ها فقط می آیند داخل محدوده گمرکی پول پارو میکنند ومیبرند ما که هرگزب این مسئولین امیدی نداشتیم چون میدونیم واسه خودشان کار میکنند نه واسه مردم .جانباز جک تحمیلی از حومه بندر امیرآباد بهشهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
خوب مشخصه که خودرو های خارجی رو فقط فرزندان مسئولین برای تفریح در این مناطق استفاده میکنند...خدا کنه قدم موثری برای کشاورزان باشه
آخرین اخبار