لزوم اهتمام اهالی رسانه بر تولید محتوا و برنامه سازی فاخر

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اهالی رسانه باید بر تولید محتوا و برنامه سازی فاخر، اهتمام جدی داشته باشند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد ماه) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای این استان بر لزوم اهتمام اهالی رسانه بر تولید محتوا و برنامه سازی فاخر تأکید کرد.

او توجه به ایمان، عقاید مردم، تمدن اسلامی، بسط ارزش‌های اسلامی، افزایش جمعیت، توسعه و تولید ملی، تقویت روحیه جهادی، تقویت تاب آوری ملی را از رسالت‌های مهم و تأثیرگذار رسانه اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان زبان شناسی، موقعیت شناسی و انسان شناسی را ۳ نیاز اصلی اصحاب رسانه و مسئولان دانست و تصریح کرد: این ۳ شاخص می‌تواند به اصحاب رسانه و مسئولان در انجام اهداف و رسالتشان کمک کند.

آیت الله فلاحتی رمز ماندگاری نهضت بزرگ کربلا و همچنین انقلاب اسلامی را زمان شناسی در شروع انقلاب و تحقق آن اعلام کرد و گفت: مردم ایران در برهه‌های مختلف کشور با موقعیت شناسی در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا برخاسته و در حفظ انقلاب کوشیده اند و این مسیر تداوم خواهد داشت.

اهمیت نقش رسانه در ایجاد هویت محوری و عدالت گستری

حسن عابدینی، معاون امور استان‌های رسانه ملی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش رسانه در ایجاد هویت محوری و عدالت گستری گفت: تقویت برنامه سازی براساس زیست بوم مناطق مختلف و استفاده از ظرفیت نخبگان، اندیشمندان، دانشگاهیان و فعالان حوزه‌های سیاسی و فرهنگی برای افزایش بنیه عقیدتی و فرهنگی جامعه از جمله اولویت‌های رسانه ملی در سند تحول است.

او با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ عفت و حجاب در جامعه و ترویج موضوعات مختلف ضد اخلاقی افزود: ایران اسلامی با بهره گیری از داستان‌ها و اسطوره‌های دینی و مذهبی در کنار مرجعیت شیعه و اعتقاد به منجی شکست ناپذیر است و جامعه ما با قدرت به سمت آرمان‌های خود حرکت می‌کند.

حسن عابدینی، معاون امور استان‌های رسانه ملی

معاون رسانه ملی تأکید بر تحقق نقش آوردگاهی، قرارگاهی و آسایشگاهی در کنار نقش دانشگاهی رسانه ملی را بخشی مهمی از حکم انتصاب مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان از سوی رئیس سازمان صدا و سیما برشمرد.

افزایش تولیدات باکیفیت از برنامه‌های پیش روی مرکز

تقی ربانی، مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان هم در این مراسم گفت: هویت محوری و عدالت گستری، ۲ راهبرد مهم رسانه ملی است. 

او افزود: اجرای مدیریت خط سبزی به جای مدیریت خط قرمزی، مخاطب محوری و پرداختن به دغدغه ها، مشکلات، نقد‌ها و پیشنهاد‌های مردم و همچنین استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان، صاحب نظران و نهاد‌های فرهنگی استان گیلان از اولویت‌های برنامه سازی این مرکز خواهد بود.

تقی ربانی، مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان

مدیرکل صدا و سیمای گیلان به رتبه سوم این استان به لحاظ دارا بودن نشریات مکتوب و غیرمکتوب کشور اشاره و تصریح کرد: از این ظرفیت برای تولید برنامه‌های مختلف به ویژه در بخش انتخابات استفاده خواهد شد.

ربانی همچنین با اشاره به درخشش صدا و سیمای مرکز گیلان در سال‌های گذشته گفت: ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان و افزایش تولیدات باکیفیت از برنامه‌های پیش روی این مرکز است.

تولید سرود سلام فرمانده، نمونه‌ای از تولیدات ارزشمند رسانه‌ای

سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان هم در این مراسم گفت: بسیاری از تولیدات رسانه‌ای پیوندی ناگسستنی با هویت ما دارد و تاکنون نیز آثار رسانه‌ای ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید شده است.

او سرود سلام فرمانده را نمونه‌ای از این دستاورد‌های ارزشمند رسانه‌ای کشور دانست که با مشارکت مردمی تولید و منتشر شده است.

لزوم اهتمام اهالی رسانه بر تولید محتوا و برنامه سازی فاخر

در این مراسم تقی ربانی به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان، معارفه و از زحمات مدیرکل پیشین این مرکز قدردانی شد.

محمدباقر باقرزاده، مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز گیلان پیش از این با هدف شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از این سمت کناره گیری کرده بود.

تقی ربانی اَفَرمِجانی متولد ۱۳۶۰ در شهرستان رودسر، پیش از این به مدت ۶ سال معاون سیمای صدا و سیمای مرکز قم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.