رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

بخش عمده سود کشاورزان را دلالان می‌بلعند

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: دلالان و واسطه گران بخش عمده‌ای از درآمد کشاورزان را به جیب خود می‌زنند.

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد  حذف واسطه گری محصولات باغی را مهم برشمرد و در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: بساط واسطه گری در بازار میوه را جمع کنید.

او با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه به گونه‌ای برنامه ریزی کند که محصولات با اختلاف قیمت منطقی از باغات به دست مردم برسد افزود: دلالان و واسطه گران بخش عمده‌ای از درآمد کشاورزان را به جیب خود می‌زنند و باعث کاهش میوه از سفره مردم شده اند.

نماینده مردم یزد و اشکذر ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان لازم و ضروری است و نیاز به اقدام انقلابی مجلس و دولت دارد تا بازنشستگان بتوانند سفره کاملی داشته باشند.

جوکار تاکید کرد: تعیین تکلیف نیرو‌های خرید خدمات آموزشی و حق التدریس که سالیان متمادی در امر تعلیم و تربیت کار و تلاش داشته اند، نباید بلاتکلیف بماند و می‌طلبد برای امنیت شغلی آنان، مجلس و دولت برنامه اساسی داشته باشند.

او به قیمت بالای گوشت قرمز و سفید و توزیع ناعادلانه گوشت قرمز وارداتی اشاره کرد و گفت: ثبات اقتصادی است که به مردم فرصت برنامه ریزی برای زندگی و امید به آینده می‌دهد و مردم برای برنامه ریزی در زندگی خود به ثبات قیمت‌ها نیاز دارند.

جوکار افزود: در حال حاضر که افزایش قیمت ارز تا حدودی کنترل شده است و امیدواریم اقدامات اساسی برای کاهش نرخ ارز تداوم داشته باشد و به قیمت معقولی برسد تا ملت بتواند برای هزینه‌های زندگی و دخل و خرج خود برنامه ریزی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.