پلمب یک واحد اقامتی غیرمجاز در محور گردشگری خیام

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور از پلمب یک واحد اقامتی غیرمجاز در محور گردشگری خیام خبر داد.

کمال خانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: یک واحد اقامتی که به‌صورت غیرقانونی به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌داد با همکاری اداره اماکن عمومی منطقه انتظامی شهرستان نیشابور پلمب شد.

او افزود: افرادی که علاقه‌مند به فعالیت و پذیرش مسافر برای اقامت گردشگران هستند می‌توانند از طریق اداره میراث فرهنگی شهرستان اقدام و مجوز‌های لازم را در این خصوص دریافت کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور ادامه داد: در زمان حاضر در شهرستان نیشابور تعداد ۱۷ واحد خانه مسافر و ۱۱ واحد بومگردی دارای مجوز در حال بهره‌برداری و خدمات‌رسانی به گردشگران و زائران است.

خانی با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی نیشابور بیان کرد: نیشابور شکوه تمدن ایران‌زمین از شهر‌های تاریخی و فرهنگی در استان خراسان رضوی است که با بیش از ۳۰۰ اثر، ۹ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید انواع صنایع دستی و هنر‌های سنتی ظرفیت قابل‌توجهی در عرصه گردشگری دارد.

او تصریح کرد: مجموعه تاریخی، فرهنگی خیام و عطار، کمال‌الملک، امامزاده محمد محروق، مسجد جامع، مسجد چوبین، سایت موزه شادیاخ، بازار سرپوشیده، عمارت امین‌الاسلامی، رباط عباسی و محوطه تاریخی شهر قدیم بخشی از مکان‌های دیدنی نیشابور هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار