احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: دورههای توانمندسازی در قالب ۳۶۰ ساعت و ۶ دوره آموزشی و تربیتی در بازه زمانی ۳ ساله برای معلمان و مربیان مدارس غیردولتی تدوین و طراحی شده که با محوریت دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور اجرا میشود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این دورههای توانمندسازی با هدف ارتقای کیفی برنامههای آموزشی و پرورشی و به منظور افزایش توانمندی حرفهای و تخصصی معلمان و مربیان مدارس غیردولتی طراحی و تعریف شده است تا با توجه به ظرفیتهای ممکن در کشور فرصت ایجاد رویکردهای مطلوب آموزشی و تربیتی در مدارس بیش از پیش فراهم آید.
رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با اشاره به نیاز سنجی دورهها و استفاده کاربردی از منابع آموزشی و پرورشی، به تبیین علمی صلاحیت و شایستگیهای عمومی، حرفهای و تخصصی معلمان و مربیان درمدارس غیردولتی پرداخت و خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت معلمان و مربیان مدارس غیردولتی بعد از سه سال منوط به دریافت گواهینامه صلاحیت حرفهای و تخصصی خواهد بود.
وی با تاکید بر تلاش برای تحقق اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: برای دستیابی به اهداف سند تحول علاوه بر ارزیابی سنجههای مورد استخراج در آموزش و پرورش باید به دو مقوله توجه داشت اول این که چه انتظاری از معلمین و مربیان در مدارس برای تربیت نسلی برابر با تراز انقلاب اسلامی داریم و در مرتبه دوم با الگوی مناسب آموزشی و تربیتی، متناسب سازی وضعیت موجود و تبدیل آن به مطلوب انجام پذیرد.
وی با اشاره به نقش مدارس غیردولتی و معلمان در رسیدن به ماموریتهای محوله آموزشی و تربیتی ابراز امیدواری کرد: دورههای توانمند سازی معلمان و مربیان به ارتقای بینش و شناخت نقاط قوت و ضعف برنامهها آموزشی وتربیتی بینجامد و با ارزیابی مناسب، شرایط رشد تحصیلی و تربیتی دانش آموزانی پویا و درتراز انقلاب اسلامی پدید آید.
محمود زاده افزود: انتظار میرود این دورهها با همه ظرفیتهای موجود و مشارکت حضوری معلمان و مربیان مدارس غیردولتی منجر به افزایش توانمندی معلمان و شکوفایی استعدادهای و تواناییهای دانش آموزان شود.