تفاهم نامه سه جانبه‌ حول محور حمایت از توسعه فناوری و تجاری سازی داروهای راهبردی در درمان سرطان و بیماری های ایمنی به امضا رسید.

یک کارخانه نوآوری داروپزشکی که با مساحت ۶۵۰۰ متر زیر بنا و با استفاده از تکنولوژی‌های نوآورانه و با هدف توسعه محصولات سلامت محور در سال ۱۴۰۱ احداث شده بود پس از گذشت یک سال با حضور  محمدحسین متالهی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو  در پردیس استان تهران افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم تفاهم نامه سه جانبه حول محور حمایت از توسعه فناوری و تجاری سازی دارو‌های راهبردی در درمان سرطان و بیماری‌های ایمنی امضا شد.

محوریت اصلی این کارخانه متمرکز بودن بر دانش فنی تولید دارو است. فاز اول کارخانه نوآوری دارو پزشکی مشتمل بر فضای کار اشتراکی بوده که جهت استقرار پژوهشگران، آزمایشگاه تحقیق و توسعه، آزمایشگاه کنترل کیفیت، انبار دارویی، تاسیسات تامین پیش نیاز‌های اتاق تمیز شامل دستگاه‌های تولید آب خالص و آب مخصوص محصولات تزریقی و اتاق‌های تمیز منطبق با GMP به مساحت ۱۰۰۰ متر جهت تولید پرتئین‌های نوترکیب با میزبان‌های جانوری و میکروبی و سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. این کارخانه سعی بر توسعه داخلی این فناوری‌ها با همکاری پژوهشگران و نخبگان را دارد.

فاز دوم این پروژه شامل ساخت اتاق‌های تمیز محصولات مشتق از پلاسمای انسان، ژن درمانی و سلول درمانی در مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع و سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که تا سال ۱۴۰۴ افتتاح خواهد شد.

برچسب ها: دارو سرطان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار