از ابتدای فصل برداشت گندم تا ۱۳ مرداد، ۸۰۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان کردستانی به طور تضمینی خریداری شد.

جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: تاکنون ۱۱۹ هزار و ۹۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان است.

او گفت: از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا ۱۳ مرداد، ۸۰۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

صالحی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۵۷ هزار ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران کردستانی واریز شده است، افزود: میانگین قیمت محاسبه شده برای هر کیلوگرم گندم خریداری شده از کشاورزان استان ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه ۸۲ مرکز خرید گندم تضمینی در استان فعال است، بیان کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در استان ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن است.

صالحی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته براساس سامانه سیفا، ۶۵ درصد رشد داشته است.

او اعلام کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۲۰۴ هزار و ۷۹۶ تن، سقز با ۱۴۷ هزار و ۱۳۲ تن، قروه با ۱۳۵ هزار و ۵۸ تن و دهگلان با ۱۳۳ هزار و ۵۱۱ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: میزان گندم خریداری شده در شهرستان‌های دیواندره ۹۲ هزار و ۴۱۴ تن، کامیاران ۵۹ هزار و ۵۳۲ تن، سنندج ۱۵ هزار و ۲۰۵ تن، بانه پنج هزار و ۲۵۶ تن، مریوان ۳ هزار و ۹۶۲ تن و سروآباد هم ۲ هزار و ۷۰۰ تن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.