رسیدگی خارج از نوبت به پرونده تعرض به ضابطین امر به معروف در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: پرونده تعرض به ضابطین امر به معروف با سرعت و خارج از نوبت در اردبیل رسیدگی می‌شود.

جلال آفاقی گفت: حجاب حکم الهی و اسلامی و واجب شرعی و قانونی است که از ارکان تحکیم نظام خانواده نیز به شمار می رود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل می گوید: افرادی که به این حکم الهی و اسلامی و واجب شرعی و قانونی دهن کجی کنند تحت تعقیب قضائی قرار می گیرند و به هیچ وجه در موضوع کشف حجاب از موازین قانونی کوتاه نمی آئیم.

او یکی از عناصر اصلی بهبود روابط انسانی عفیفانه را پایبندی به هنجارهای اخلاقی و اجتماعی با نگاه کاهش آسیب ها و تهدیدها عنوان کرد و گفت: مهمترین دستاورد حجاب و عفاف ایجاد آرامش در جامعه است.

آفاقی می گوید: در شرایط کنونی دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند تا این عنصر آرامبخش و الزام آور را کمرنگ جلوه داده و نسبت به این ساحه گستاخی کنند.

او سه محور اساسی کشف حجاب و حرمت‌شکنی در این حوزه را یادآور شد و گفت: ظاهر شدن افراد بدحجاب، تظاهر به بدحجابی و بی حجابی و ترویج آن سه مقوله متفاوت است که دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در هر سه حوزه اقدامات و فعالیت ها را رصد می کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: ظاهر شدن افراد بدحجاب و بی حجاب در ملاعام باید با تذکر لسانی برطرف شود که امیدواریم افراد ناآگاه در این زمینه با این تذکر لسانی در مسیر اصلاح قرار گیرند.

آفاقی گفت: در بحث تظاهر به نظر می‌رسد عده‌ای با تصمیم قبلی و برای جلب توجه در جامعه تظاهر به کشف حجاب می کنند تا این فعل حرام را مرتکب شوند که این خود مجازاتی سنگین تر از ظاهر شدن عادی و عمومی به همراه دارد.

او برخورد دستگاه قضا و نیروی انتظامی را با تظاهرکنندگان به بی‌حجابی و بدحجابی یادآور شد و بیان کرد: بحث ترویج بی بندوباری دیگر گرفتاری و دغدغه جامعه ماست که هم در فضای حقیقی و هم مجازی عده‌ای سعی دارند به عفت عمومی لطمه وارد کرده و اشاعه فرهنگ بدحجابی و بی حجابی را در دستور کار قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل یکی از عوامل اصلی فروپاشی زندگی مشترک را بحث بی حجابی و بی عفتی اعلام کرد و گفت: در کنار اعتیاد و فقر و بیکاری یکی از اصلی ترین عواملی که اخیرا به بحث طلاق دامن زده و اختلاف های خانوادگی را شدت بخشیده عدم پایبندی مردان و زنان به حدود عفاف و حجاب است که دغدغه و نگرانی جدی به وجود آورده است.

او بیان کرد: 25 دستگاه اجرایی با نگاه پیشگیرانه و رویکرد فرهنگی باید به موضوع عفاف و حجاب ورود پیدا کنند تا ما شاهد تهدیدها و آسیب های بیشتر در این حوزه نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.