ستاد مرکزی اربعین حسینی برای آگاهی زائران و موکب داران از آخرین وضعیت ثبت نام و شرایط، اطلاعیه ای صادر کرد.

ستاد مرکزی اربعین حسینی برای آگاهی زائران و موکب داران از آخرین وضعیت ثبت نام و شرایط، اطلاعیه شماره دو صادر کرد.

در این اطلاعیه آماده است:

۱. داوطلبان و متقاضیان برپایی موکب در راهپیمایی اربعین حسینی برای صدور پروانه فعالیت دو زبانه (فارسی و عربی) باید با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت مستقیم در شناسایی و تایید مواکب سراسر کشور را دارد اقدام نموده و هرگونه فعالیت مواکب منوط به ثبت نام و تایید نهایی در سایت Mokeb.atabat.org است.

۲. پایبندی به کلیه الزامات ابلاغیه‌ها و شیوه نامه‌های مندرج در سایت مورد اشاره برای فعالیت تمامی موکب‌داران مورد تاکید است.

۳. طبق توافق صورت گرفته با دولت عراق مقرر شد از ۲۰ ماه محرم تا ۱۵ ماه صفر امسال عبور مواکب از مرز‌های شلمچه، مهران، چذابه، خسروی و سومار و از ۱۵ ماه صفر صرفاً از مرز سومار صورت پذیرد.

۴. برای رعایت اصل میزبانی دولت و مردم عراق در ایام اربعین و همچنین ایجاد وحدت در بین خادمین و زوار تاکید می‌شود از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی و یا شهر خاص جداً اجتناب نمایند، موکبداران عزیز باید در خدمت تمامی زوار حسینی باشند و موکب تلفیقی در شهر‌های زیارتی عراق مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) است.

۵. با عنایت به رویکرد ارائه خدمات تلفیقی با موکب عراقی در داخل شهر‌های زیارتی و نظر به ضرورت پیش‌بینی و تامین مکفی اسکان و پذیرایی از زائرین خصوصاً در دهه اول ماه صفر که مواکب عراقی حضور کمتری در این برهه زمانی خواهند داشت باید تمرکز مواکب برای ارائه خدمت در پایانه‌های مرزی و کشور عراق برای دهه اول ماه صفر باشد.

۶. با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از مسمومیت‌ها و شیوع بیماری ها، پایبندی به رعایت شیوه نامه‌ها و ملاحظات ابلاغی از سوی کمیته بهداشت و درمان اربعین توسط موکب داران مورد تاکید است.

برچسب ها: ماه محرم ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.