بهره برداری از ۱۱ حلقه چاه در فردیس

مدیرعامل آبفای البرز گفت: با اتصال ۹ حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی، حفر و تجهیز دو حلقه چاه جدید توسط آبفا در مجموع ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب آشامیدنی شهر فردیس افزوده شد.

رضا نامداری گفت: به دنبال افزایش شدید دمای هوا که از ۱۱ مرداد ماه شروع شد و افزایش مصرف ناشی از آن ، برخی مناطق و محلات فردیس با افت فشار یا قطع آب به خصوص در طبقات بالای ساختمان ها روبرو شدند.

او تراکم بالای جمعیتی و مهاجرپذیری را عمده دلیل عقب ماندن زیر ساختهای آبرسانی از نیازهای آبی ذکر کرد وگفت: نیاز آبی فردیس ۱۷۵۰ لیتر بر ثانیه است اما حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود داریم که برای جبران این کمبود، دو حلقه چاه جدید طی روزهای اخیر حفر و تجهیز و با مجموع آبدهی ۵۰ لیتر بر ثانیه وارد شبکه توزیع شد و طی روزهای آینده هم دو حلقه چاه در محله شیخ آباد و شهرک طالقانی تجهیز و وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل آبفای البرز گفت: همچنین ۹ حلقه چاه کمکی از بخش خصوصی و شهرداری و سایر ارگانها با مجموع آبدهی ۵۰ لیتر بر ثانیه ( با یک سوم ظرفیت در اختیار آبفا ) به شبکه توزیع شهری متصل شد.

نامداری افزود: برای رفع مشکل کمبود آب در‌ فردیس اجرای ۲ طرح بزرگ مدنظر قرار گرفت که اجرای خط انتقال آب سطحی از کرج به فردیس با لوله هایی به قطر ۵۰۰ میلی متر از میدان استاندارد به سمت فردیس یکی از این طرح هاست که درحال اجراست و در همین هفته تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز ادامه داد: همچنین ساخت مخزن ذخیره آب ۵۰۰۰ متر مکعبی که احداث آن به پایان رسیده و احداث خط انتقال آن هم از شهرک جهان نما تا فردیس به طول ۵۰۰ متر از سال ۱۳۹۰ آغاز شده اما به دلایل مختلف و موانع موجود، تکمیل آن به تعویق افتاده که با رفع مشکلات اجرایی ، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

برچسب ها: آب شرب ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.