مرحله استانی مسابقه ملی مهارت در بوشهر آغاز شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مرحله استانی بیست و یکمین دوره مسابقه ملی مهارت در این استان با حضور ۵۳ نفر از نخبگان در ۲۱ رشته مهارتی آغاز شد.

عبدالمجید دراهکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: پیش از این در مرحله شهرستانی ۸۹ نخبه مهارتی در ۲۱ رشته در مدت ۲ روز به رقابت پرداختند و برگزیدگان آن‌ها امروز در مرحله استانی با هم در حال رقابت هستند.

وی افزود: این نخبگان مهارتی در رشته‌های اتصالات چوبی، الکترونیک، آجرچینی، آشپزی و قنادی، توسعه نرم افزار‌های موبایل، تاسیسات الکتریکی، جواهرسازی، جوشکاری، فناوری خودرو، فناوری طراحی گرافیک، فناوری مد (خیاطی)، فناوری‌های وب، قنادی (شیرینی پزی)، کابینت سازی چوبی، کاشیکاری دیوار و کف، سازه‌های چوبی، طراحی مهندسی مکانیک، طراحی فضای سبز، پیرایش‌گری مردانه با هم به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر کشف استعداد‌های حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، ایجاد فرصتی مناسب جهت تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان را از هدف‌های مسابقه ملی مهارت عنوان کرد.

دراهکی حضور پررنگ بخش خصوص و آموزشگاه‌های آزاد را در این مرحله از مسابقات ملی مهارت ستودنی عنوان کرد و از بخش خصوصی به عنوان بازوی پرتوان مهارتی یاد کرد.

برچسب ها: مهارت ، فنی و حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.