رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با بیان اینکه ۹۷ درصد بند ناف نوزادان به عنوان زباله دور ریخته می شود، گفت: با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف می توان ۱۰۰ نوع بیماری بدون درمان و سخت درمان را درمان کرد.

احمدرضا فیروزی در نشستی که با حضور خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار و همزمان با روز ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، افزود: تمام این فراورده شفابخش تا سال ها پیش به طور کامل دور ریخته می شد ولی اکنون بخشی از آن در بانک خون پژوهشگاه رویان ذخیره سازی می شود.

او با بیان اینکه از سلول های بنیادی خون بند ناف می توان برای درمان بیماری هایی همچون سرطان، فلج مغزی و پارکینسون استفاده کرد، اظهار کرد: نمایندگی خون بند ناف پژوهشگاه رویان از سال ۱۳۹۲ در این استان راه اندازی شده که تاکنون موفق به ذخیره سازی چهار هزار و ۳۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان شده ایم.

فیروزی با اشاره به اینکه خون بند ناف نوزادان با درخواست والدین ذخیره سازی می شود، گفت: یکی از دلایل عدم ذخیره سازی خون بندناف ناآگاهی والدین نسبت به فواید و آینده نگری مناسب در ذخیره سازی این فراورده است در حالیکه فقط با هزینه اولیه هفت میلیون تومان و شارژ سالانه حدود ۲ میلیون ریال می توان این خون را در بانک خون پژوهشگاه رویان نگهداری کرد تا در مواقع لازم و ضروری از آن بهره ببرند.

او گفت: از چهار هزار و ۳۰۰ نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شده ازاستان البرز، ۶۸۰ نمونه در سال گذشته و ۳۰۰ نمونه نیز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون انجام شده است.

برچسب ها: بند ناف ، خون بند ناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.