سخنگوی تحریک طالبان پاکستان اعلام کرد: مسئولان پاکستان سیاست شکسته خورده خود را به دوش طالبان افغانستان می اندازند.

محمد خراسانی، سخنگوی تحریک طالبان پاکستانی(تی تی پی) در واکنش به اظهارات فضل‌الرحمان، رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان مبنی بر این‌که تروريستان از خاک افغانستان به پاکستان می‌آیند، در بیانیه‌ای گفت که مسئولان تلاش دارند سیاست شکسته خورده خود را به دوش طالبان‌ افغانستان بیندازند.
تحریک طالبان پاکستان در این بیانیه‌ گفت: "در جرگه قومی برای توجیه سیاست شکست خورده، تلاش شده که مسئولیت ناامنی به دوش طالبان افغانستان انداخته شود".
در این بیانیه آمده است: "بی‌انصافی است که نا‌امنی پاکستان را به گردن طالبان پاکستانی و طالبان افغانستان بیاندازیم".
محمد خراسانی، سخنگوی طالبان پاکستان در واکنش به اظهارات مولانا فضل الرحمن درباره «استفاده ترویستان از خاک افغانستان» گفت مقامات این کشور مسئولیت کاستی‌های خود در بخش امنیتی را به گردن دیگران می‌اندازند.
همچنین سخنگوی تحریک طالبان پاکستان بار دیگر تأکید کرده است که چنین ادعا را مانند گذشته محکوم می‌کنند.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که مولانا فضل‌الرحمان، رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان پس از حمله‌ انتحاری به همایش حزب‌اش در سخنرانی‌ در پیشاور گفته که تروریستان از خاک افغانستان به پاکستان می‌آیند.
 

این جرگه به دنبال انفجار در منطقه باجور ایالت خیبرپختونخوا برگزار شد که یک همایش جمعیت علمای پاکستان را هدف قرار داد و ۶۳ کشته و ۲۰۰ زخمی برجا گذاشت. مسئولیت این حمله را داعش به عهده گرفت.

برچسب ها: طالبان ، تی تی پی ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاه محمد
۱۰:۴۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
شما چراکشورتان را اداره کرده نمیتوانیت می اندازید به گردن افغانستان
آخرین اخبار