همایش بزرگ علمای شیعه و اهل‌سنت با حضور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مدیران استانی در مسجد فخرالمدارس تربت جام برگزار شد.

همزمان با روز بزرگداشت خبرنگارو ایام شهادت محمود صارمی، همایش بزرگ علمای شیعه و اهل‌سنت با حضور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مدیران استانی، شهرستانی، مبلغان و دیگر اقشار تاثیرگذار و فرهیخته در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم و گرامی داشت قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی خراسان رضوی، اداره تبلیعات اسلامی و دفاتر ائمه جمعه  شیعه و اهل سنت تربت جام در مسجد فخرالمدارس تربت جام برگزار شد.

 حجت الاسلام حسین اسلامی امام جمعه تربت جام با خوشامدگویی به مهمانان شرکت کننده درهمایش گفت: همایش برمحور قرآن کریم و محبت پیامبر (ص) و اهل بیت پیامبر شکل گرفته است تا نور اخوت، تفاهم و برادری در دل‌ها بیشتر روشن گردد، راه رستگاری چنگ زدن به قرآن، پیامبر (ص) و سیره منور مصطفوی است، امام حسین (ع) بعنوان نور مطهر محور وحدت، انس، همدلی و همکاری برای همه علمای دین است.

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی  امام جمعه اهل سنت تربت جام با قدردانی از برگزارکنندگان همایش گفت: خدواند قرآن را نازل  نموده و حفظ هم می‌کند متاسفانه چندین مرحله یاوه گویان با حمایت دولت سوئد و دانمارک به قرآن، تورات و انجیل اهانت کردندو همه مسلمانان این عمل شنیع را محکوم کردندو مهمترین حمایت از قرآن عمل به کتاب خداست.

وی ادامه داد:  درجامعه آیات قرآن قرائت می‌شود، ولی متاسفانه به آیات الهی کمتر عمل می‌شود و مردم و مدیران و علما در شهرستان‌های خواف، تایباد، باخرز، صالح آباد و تربت جام از قرآن و سنت رسول خدا حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سران ممالک اسلامی فقط به محکوم کردن بسنده کردند این کار درست نیست بلکه باید برخورد‌های دیگری مانند اخراج سفیران و قطع رابطه انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای رضای خدا و رسولش و احیای دین اسلام نبوی (ص) جان خود و اهل بیتش را فدا کرد و این همه فداکاری سیدالشهدا باید الگوی ما باشد.

وی تاکید کرد: مردم تربت جام  با الگو گیری از سنت نبوی و امام حسین (ع) با همدلی و اخوت در کنار هم زندگی می‌کنند و همایش‌های وحدتی را برگزار می‌کنند و مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند که باید مسئولان رسیدگی کنند.

علماو خواص ریشه بذر‌های اختلاف را بخشکانند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با اشاره به قیام امام حسین علیه السلام و برگزاری مجالس عزاداری گفت: پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) نیازی به این مجالس عزاداری ما ندارند بلکه این ما هستیم که نیازداریم تا رفتار و کردارمان بالانس با رفتار نبوی و حسینی (ع) بشود، امور فطری و عقلانی زمان و مکان نمی‌شناسد و امام حسین (ع) منحصر به محرم و صفر نیست، امام حسین محور وحدت است و ماباید مانند سیدالشهدا ولایت پذیری داشته باشیم و باید دوست بداریم اهل بیت پیامبر (ص) و راهشان را ادامه دهیم، ماشیعه وسنی نداریم امام حسین رهبرآزادگان جهان است و مشی و مرام و سیره عملی امام حسین را باید سرمش خود قراردهیم، امام حسین برای اصلاح امت پیامبر، امربه معروف و نهی از منکر و احیای دین خدا قیام کرد و شهید این راه شد.

ماموستا عبدالسلام کریمی افزود: دین اسلام مکتب شمشیر نیست، دین علم، تحقیق، تشخیص و بندگی خداوند است، مطالبه خدا و رسولش ازمردم محبت و مودت به اهل بیت است.

وی ادامه دا: مردم ایران اهل کتاب هستند اهل خشونت نیستندو مشکلی با یهود و نصارا ندارند آنان حق شهروندی دارند و قانون هم مشخص کرده است، امروز صهیونیست به نام یهود خیانت می‌کند آمریکا، اسرائیل و داعش و تکفیری‌ها بنام اسلام خیانت و جنایت می‌کند؛ و پیامبر خط کشی نکردو هرچه انسان‌ها این گل‌های گلستان خداوندی در کنار هم بیشتر باشند زیبا ترندو همه رنگ‌ها در سرنوشت کشور شریک و سهیم و دخیل هستند و همه بایددر مقابل قانون تابع باشیم.

وی تصریح کرد: درراستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایمان به جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب، خط کشی، چپ و راست، شیعه و سنی، زن و مرد و. نداریم اقوام فرصتند و تهدید نیستندو این نگاه امامین انقلاب است.

وی با اشاره با این که مطالبات مردم شهرستان‌های خواف، تایباد و تربت جام را به هیئت دولت منتقل و پیگیری خواهم نمود خاطرنشان کرد: مطالبات به حق مردم باید گفته شود اگر حق است باید راضی کرد و حق نباشد باید قانع شوند.

وی با اشاره به اهانت به قرآن گفت: اهانت به قرآن اهانت به کلام خداست وخدای مسلمانان است، قرآن برای انسان‌ها آمده است و اهانت به قرآن، اهانت به انجیل و تورات و پیامبران الهی است.

وی تاکید کرد: دشمنان هرچه مارا تحریم کنند اهانت نمی‌کنیم، دولت‌های اسلامی همه باهم باید دولت سوئد را تحریم کنند و می‌توانیم اورا به زانو درآوریم.

وی با اشاره با مشکلات معیشتی مردم افزود: عدالت اجتماعی شیعه و سنی نمی‌شناسد نقد‌ها درحدی که دشمن شاد نشود باید مطرح گرددو باید کاری کنیم که دشمن عصبانی شودو از عصبانیت بمیرد.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال تفرقه و اختلاف است و شمشیر را ازرو بسته و شیعه و سنی که با دنبال اختلاف باشد مزدور است، ریشه واقعی شیعه و سنی یکی است واز طرفی دشمن شیعه و سنی هم یکی است، خواص باید در آگاه سازی مردم پیش قدم باشند و بذر‌های اختلاف را بخشکانند، تقابل عامل فناست.

وی با اشاره به این که امروز اوالامر رهبری معظم انقلاب است بیان داشت: خداوند به دست بسته و باز نگاه نمی‌کند به قلب ما توجه دارد، مسیر انقلاب و کشور درست است نباید آب را گل آلود کنیم تاطعمه گرگ‌ها شویم، کاری کنیم که این آب زلال به همه برسد.

وی یادآورشد: همه مادر اتوبوس انقلاب نشستیم و راننده آن رهبری است و نباید خسته شویم، دشمن به دنبال پیاده کردن مااز اتوبوس است تا طعمه گرگ‌ها شویم، مطالبات را دلسوزانه مطرح و بشنویم تا دشمن سوء استفاده نکند.

وی گفت: مشکلات هست و دولت باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد، مردم و زبان سرمایه است و باید گسترش یابد.

وی ابرازداشت: استانداران و فرمانداران از مشاورین اختیاری و بدون برقراری حقوق داوطلب متعهد ومتخصص و شایستگان اهل سنت استفاده کنند تا فاصله‌ها کمتر شودو دهن دشمن را ببندند، با وحدت و همدلی امت واحده تمدن اسلامی محقق و شکل بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.