تزریق بیش از ۳ هزار واکسن سرخک و سرخجه به اتباع

جمع آور گفت: سه هزار و ۳۰۰ دز واکسن سرخک و سرخجه به اتباع خارجی تزریق شده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سه هزار و ۳۰۰ دز واکسن سرخک و سرخجه به اتباع خارجی زیر پوشش این دانشگاه از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون تزریق شده است.

محمدرضا جمع‌آور افزود: اکنون بیماری سرخک در کشور افغانستان شیوع دارد لذا اتباع خارجی در سنین ۹ ماه تا ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند واکسن سرخک و سرخجه را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۲ هزار و ۹۳۰ دز واکسن فلج اطفال به اتباع خارجی مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خراسان جنوبی تزریق شده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوشبختانه ایران با واکسیناسیون منظم و مداوم اطفال در مراحل پایانی ریشه کنی بیماری فلج اطفال است.

وی افزود: در کشور هم مرز با ما برخی بیماری‌ها در حالت طغیان قرار دارد به همین دلیل اتباع خارجی ساکن در این استان و در مرزهای ورودی به کشور واکسینه می‌شوند.

جمع‌آور گفت: اتباع خارجی ساکن در خراسان جنوبی مانند بقیه هموطنان واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون بیماری‌های سرخک، سرخجه و فلج اطفال در مرزهای ورودی کشور مانند قبل ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمامی واکسن‌هایی که برای ایرانیان تزریق می‌شود براساس جدول واکسیناسیون کشور برای اتباع افغانستان نیز استفاده می‌شود گفت: در مبادی ورودی کشور نیز واکسن‌های ام. ام. آر برای بیماری‌های سرخک، سرخجه و اوریون همچنین واکسن فلج اطفال به اتباع زیر ۳۰ سال تزریق می‌شود.

استان خراسان جنوبی در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار