معلمان برای ورود به مدارس غیردولتی باید کارت صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر معلمی کارت صلاحیت حرفه‌ای نداشته باشد حق ورود به مدارس غیردولتی را ندارد.

احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام تعلیم و تربیت معلمان بازیگران کیفیت بخشی و کیفت آموزش و پرورش در جهان هستند.

وی افزود: معلمان باعث پیشرفت دانش آموزان می‌شوند به همین علت باید زمینه رشد، پیشرفت و حفظ آن‌ها در حرفه خود را فراهم کنیم.

او اعلام کرد:نظام آموزشی وابسته به تربیت معلم است. به واسطه ویژگی‌های اخلاقی، دینی، معرفتی و توجه به نیروی انسانی در اسناد بالا دستی  و وجه تمایز آموزش و پرورش با آموزش و پرورش جهان، راهکارهایی را برای توانمند سازی معلمان در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی است. نیروی انسانی عامل تمدن و فرهنگ سازی را تربیت می‌کنند به همین علت نیروی انسانی آموزش و پرورش مهم است. 

به گفته وی  باید به  مهارت معلمان،  توسعه آموزش برای صلاحیت و ارزشیابی، ارتقای دانش و تعلیم سازماندهی توجه شود چرا که  آینده کشور در کلاس‌های درس طراحی می‌شود.

محمود زاده گفت: نوعی بی تفاوتی، رها شدگی و بی توجهی در نیروی انسانی مدارس غیر دولتی بود که همین امر باعث ابتکار و ایجاد دوره‌های توانمند سازی معلمان شد.

او اعلام کرد: ما به دنبال تسلط شایستگی‌های دانش موضوعی، دانش تربیت عمومی معلمان، شایستگی دانش تربیتی    هستیم. در سه سال آینده طبق فرآیند آموزشی تمام معلمان باید گزینش شوند و رشته آن‌ها با معلمی متناسب باشند.

محمود زاده گفت: در دوره توانمند سازی و مهارت آموزی معلمان برنامه ریزی شده که برنامه ۱۲ تا۱۵ ساعت از  بسته‌های ۶۰ ساعته را با حوزه همکاری کنیم.

هر کشوری که سطح دانش آن بالا باشد کشور توسعه یافته است

علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: امروز کار بزرگی را آغاز می‌کنیم که حداقل در ۳۰ سال گذشته این کار را نداشتیم. مدارس غیر دولتی بار سنگین را از دوش ما گرفته است، اما متاسفانه به آن توجه نکردیم.

وی افزود: هر کشوری که سطح دانش آن بالا باشد کشور توسعه یافته است. کشور‌های توسعه یافته سرمایه بیشتری را در آموزش و پرورش خرج می‌کنند. نیروی انسانی رکن اصلی سازمان‌های بالغ و بزرگ است که از این قاعده وزارت آموزش و پرورش مستثنی نیست. 

او ادامه داد: توانمندسازی معلمان و مدیران مدارس غیر دولتی کار نو است که تا کنون به آن پرداخته نشده است. مدیران باعث پیشرفت مدارس می‌شوند.مدیران باید رهبر و راهبر جریان‌های مدرسه باشند و صرفا نباید هماهنگ کننده باشند. 

وی افزود: مدیران همچنین باید مهارت برنامه ریزی خود را ارتقاء دهند و بر روی آن تمرکز کنند. ما باید بر ارتباطات نیز توجه کنیم، زیرا مدارس دیگر محیط بسته نیست. مدیرانی که ارتباط خوبی دارند باعث پیشرفت مدارس می‌شوند. 

وی بیان کرد: مدیریت منابع نکته آخری است که باید به آن توجه کنیم مدیران باید به منابع انسانی و منابع مالی توجه کنند و از آن برای تبدیل بهترمدارس استفاده کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار