مدیرکل هواشناسی البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی برای استان گفت: بارش رگباری باران همراه با آذرخش و تندباد برای امروز سه شنبه در این استان پیش بینی می شود.

آرش بهاروند احمدی  گفت: با توجه به تشدید و تقویت الگوی ناپایداری های محلی در منطقه البرز مرکزی و تقویت سامانه بارشی، مطابق با تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی امروز سه شنبه رگبار، رعدوبرق و وزش باد لحظه ای شدید در استان به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست.

او می گوید: آبگرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل های فصلی و رودخانه ها، خطر برخورد صاعقه، در نواحی کوهستانی ریزش سنگ و رانش زمین، آسیب به سازه های موقت و سست از جمله داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی از خطرات این وضعیت جوی است.

بهاروند احمدی گفت: عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی ، پرهیز از سفرهای غیرضروری و رعایت نکات ایمنی هنگام تردد در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درختان کهنسال و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی مهمترین توصیه ها است.

وی بیان کرد: این وضعیت جوی تا شامگاه سه شنبه در استان البرز پیش بینی می شود ضمن آنکه آسمان البرز در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می شود.

دمای هوای استان البرز طی امروز و سه روز آینده بین ۲۲ تا ۳۶ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود.

برچسب ها: وزش باد ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.