فرماندار مریوان در یادداشتی نوشت: تلخی و جانکاهی آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان با تعهد مسئولان و جانفشانی مردمانی از جنس بلور در مبارزه با این اهریمن حیات‌خوار رنگ و جلوه‌ای دیگر یافت.

 به دنبال  آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های مریوان، اسماعیل احمدی فرماندار مریوان در یادداشتی نوشت؛ شوربختانه بلوط‌های زاگرس، یادگاران هزاران ساله این دیار، این روز‌ها به علت آتش افتادن بر جان شان از سوی نااهلان حال و روز خوبی ندارند و بالطبع احوالات مردم و اهالی باصفای آن نیز، چنین است.

اما تلخی و جانکاهی این حریق با تعهد مسئولان امر و جان فشانی مردمانی از جنس بلور در مبارزه با این اهریمن حیات خوار رنگ و جلوه ایی دیگر یافت.

در حادثه حریق اخیر درجنگل‌ها و مراتع مریوان ایثار، تعهد، همدلی، همکاری، تلاش و شرافت کلیه ارکان نظام اجتماعی موجود (مردم، نهاد‌ها و انجمن‌های مدنی و زیست محیطی، مسئولان و مدیران ارگان‌های مربوطه تا عالی‌ترین رتبه) در هم قرانی میمون، تجربه‌ای گرانسنگ و تراز از صف آرایی در مقابل آتش اهریمنی را پیش نظر نهادند.

باشد که این تجربه سنگ بنای مستحکم و استوار احیا و حیات بلوط‌های زایا و زندگی بخش زاگرس، به ویژه در جغرافیای ما باشد.

به عنوان خادم کوچک مردم شهرستان مریوان دست یکایک شهروندان، فعالین مدنی و انجمن‌های زیست محیطی شهرستان و شهر‌های همجوار (سنندج، سقز، بانه و پاوه)، مسئولان و مدیران نقش آفرین بویژه وزاری محترم کشور و جهاد کشاورزی، و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار با کفایت استان، معاون محترم عمرانی استاندار و مدیران کل محترم جهاد کشاورزی، منابع طبیعی کردستان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در مهار و اطفای حریق روز‌های اخیر شهرستان را می‌بوسم.

بویژه قدردان همت والا و رشادت واحد‌های پیاده و موتوری و هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سخاوتمندانه و بی ادعا و ارتش همیشه قهرمان شهرستان که دوشادوش مردم و نهاد‌های دیگر میدان دار نبرد با لهیب و حریق بودند، هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.